Tilbakemeldingstråd VACN Vålerbanen Del 2 - August 2019

Anbefalte innlegg

Da har vi i Hovedstyret samlet oss etter en våt men flott helg med masse hærlige medlemmer og nye besøkende og tilskuere.

Vi har veldig lite negativt å komme med fra vår side.. Altså, jeg mente konstruktiv kritikk!

 

Som dere kanskje gjetter så ønsker vi også denne gangen å høre alle tilbakemeldinger, like mye hvor flott dere hadde det på treffet og hva dere har bemerket at vi definitivt gjør bra. Vi lytter også til det som ikke var så bra, så har du noe du ikke likte, eller som du savnet så kom med det også! Bare på den måten kan vi gjøre neste treff ENDA bedre.

Med dette så runder jeg av innledningen hvor jeg håper at alle sammen hadde 3 flotte dager med klubben og jeg håper jeg får se alle sammen også neste år.

Husk å spre det gode ordet om klubbens treff så får vi enda flere biler på banen, besøkene i depot og biler på utstillingen.

 

 

Også denne gangen hadde vi en hendelse hvor vi måtte benytte rødflagg da en bil bommet på idealsporet, mistet feste, kom sidelengs i sandefellen og rullet et par kast før bilen havnet oppå autovernet. Nok en gang stilte hele apparatet opp når ting skjer og det bekrefter nok en gang at VW Audi Club Norwegen jobber for å bli oppfattet som en seriøs arrangerende bilklubb, med fokus på ferdighetstrening og sikkerhet alltid i hovedfokus. Baneeier Vålerbanen Trafikksenter har ikke kommet med noen kommentarer, innleide ambulansetjeneste Sport Rescue stilte opp og innleide brann og redningsteam NMK Solør var på plass. Føreren var alene i bilen når uhellet skjedde, da vi stiller krav til at biler skal ha bur hvor det er installert bøttestoler og 4/6-punkt sele, kunne føreren gå uskadd ut og møte recue og ambulanse på egne bein.

Vi var litt senere enn hendelsen i Juni, men fortsatt stiller vi sterkt tidsmessig. Rødflagg var oppe 7sekunder etter at bilen sto stille. 32 sekunder etter at bilen stanset var brann og redning på plass, 1min og 17 sekunder etter at bilen stanset var ambulanse på plass. Kort fortalt, alle var på plass på UNDER 1,5 minutt og dette er VELDIG bra av en bilklubb som driver med ferdighetskjøring.

 

 

Så til våre tanker:

- Det er noe med når vi arrangerer treff og dette været som vi har, men vi opplevde også denne gangen at været var bedre enn det som var spådd. Det var mye kjøretrening og glatte dekk på folk men det virket ikke som det var så mange som lot seg rykke på nesen. Det var mange biler på banen selv etter at asfalten ble våt og jeg registrerte en del biler på utstillingen også. 

- Vi sitter igjen med inntrykket av å dele inn banen 50/50 i løpet av dagen fungerer bra. Før lunsj så kjører vi Bane1+2+3 og etter lunsj kjører vi Bane1+2. Søndagen Kjørte vi kun Bane1+2 etter enighet med oppmøtte på førermøtet, mens Bane3 var for seg selv for de som skulle utføre hemmelig dekktest.

- Også denne gangen utvidet vi klasserommet med å åpne opp veggen for å få plass til alle. Vi har også 3/4 av alle oppmøtte stillende til det første førermøtet og dette er en positiv trend. Det gir også flere enda mer kjøretid. For meg er det hyggelig og inspirerende å se så mange som møter opp for å kjøre hos klubben. Vi hadde registert rundt 80 biler, nøyaktige tall på besøkende har jeg ikke fått opplyst men det er masse rom for mange flere. Både i depot, på utstillingen og på banen. Ta med komisen, ta med dama, ta med kollegaen din som skryter av bilen sin på jobben. Inviter de dere kan så blir neste treff enda mer befolket. Som vi sier, aktivitet avler aktivitet.  Åpent for alle merker og ikke-medlemmer. Vi setter uansett umåtelig stor pris på alle dere som kom på vårt treff og vi ses forhåpentligvis igjen neste år.

- Jeg mottok ingen klager og heller ingen av de andre fikk klage omhandlende førermøtet og dens innhold og varighet. Denne gangen gjorde vi også et ekstra tiltak med å starte førermøtet 15minutter tidligere og dette virket som en god idè som vi vil fortsette med.

Vi hadde derfor delt opp førermøtet slik at det obligatoriske ble formidlet til de erfarne sjåførene også ble deltakerbånd delt ut slik at de kunne komme seg ut i depot og gjøre seg klare. Nybegynnere og uerfarne ble igjen og fikk en utvidet førermøte/opplæring med tanke på fokus på banekjøring, sittestilling, kjørestil, risikomomenter og annen uvurdelig informasjon som man kan overføre til anminnelig trafikk. Tårnet/racekontroll ga grønt lys til banekjøring Kl. 09:58, dvs. 2 minutter før kjørestart, mens første bil kjørte ut på banen først kl.10:13 (Første heatet varer fra 10:00-10:20) Her føler ikke klubbens ansvarlig for banekjøring (undertegnede) at det er stort bedre forbedringspotensiale.

- Vi sløyfet både dekktesten og aksellerasjonstesten på Lørdagen grunnet lav påmeldingstall, mulig dekktesten på Fredagen skremte litt? (Klubben fikk forøvrig en kommentar om at vi er den første arrangør som har klart å flytte på betonggrisene som står i svingen og Vålerbanen har hatt ganske mange biler som har vært borti den veggen. Kanskje det var betydningen av "walltap" som ble formidlet dårlig?)

- Også dette treffet hadde banen en økning med Klasse 1-biler og dette liker vi å tro kommer av at klubben lagde et system i fjor som sikret en bedre fordeling av Klasse 1 og Klasse2. Løpsleder fikk også en del spørsmål som bekrefter dette og det er bra dere spør. Det er det vi er her for!

- Klubben hadde 2 instruktører tilgjengelige og dette har også denne gangen blitt brukt og det er bare hyggelig, jeg kan bare tro at dette har betydning av det jeg kommuniserer ut på førermøte at de stilles til fri disp for de som ønsker

- Oppfatning og reaksjon på flaggbruk var veldig bra, vi satte også en ny, postiv rekord på svartflagg grunnet krysning av sikkerhetslinjen ut av påslipp. På 3 dager så ble denne linjen krysset èn gang. Veldig bra av dere som var ute og kjørte, fortsett slik!

- Det var veldig bra kjøring på banen i år, total bruk av Rød-flagg var 3 ganger disse to dagene. 1 gang grunnet alvorlig utkjøring med kjøretøyskade, den andre var grunnet kjøretøy sto i idealspor og/eller kritisk punkt i sikkerhtssone hvor det ikke er forsvarlig med videre kjøring og siste var mulig brann, men som var kjølevæskelekkasje. Både klubben og racecrew setter sikkerheten aller først, det har vi gjort før og det fortsetter vi med.

 

 

Utstillingsgruppen har ikke så mye å komme med her, området ble flyttet til foran Adminstrasjonsbygget slik at bilene kom mer frem, kontra tidligere år hvor det har vært arrangert lengre inne på området bak på Gocart-banen.
Klubben fikk spørsmål om hvorfor ikke flere dukket opp. Vi føler vi gjør en god jobb med å tilrettelegge så godt vi kan og vi ordnet også NorWash som stilte med stand hvor de solgte både pakker og produkter med spesialpris for medlemmer. Når det er sagt så var stemningen god på de fremmøtte.

Gratulerer til vinnerne!

 

 

 

SÅ! Dette er det vi hadde å si om treffet til dere, nå vil vi gjerne høre hva dere tenker om treffet og om oss?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for et fantastisk treff! Jeg har hatt en kjempe god helg! Bra arbeid for hovedstyret! :D

 

Førermøtene er effektive og informative, dere er fleksible, og spør oss hvordan vi ønsker å kjøre, tenker da på sløyfe 1, 2, og 3. Jeg kjørte i klasse 2 og opplever at folk tar hensyn, holder avstand, slipper forbi, veldig god kjøre kultur :) Så veldig fornøyd med banekjøringen! Godt oppsett for min del! 

 

Det eneste jeg synes var litt trist var splittingen av campen, de som slo camp på depoet og de som slo camp på gresscampen. Ble litt langt å gå mellom for å hilse på folk, og føltes litt splitta bare.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var eit bra treff med masse kjøretid 👌 

 

Einaste negative eg la merke til er vell den splittinga av campane som Victor nevner 🤔  Er der muligheit for at alle kan holde til på gokartbana eller sei Vålerbanen nei til det? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for et godt gjennomført treff på Våler! :D Må berømme dere som står på for å arrangere, og medlemmene som faktisk kommer på treff tross litt skummel værmelding.

 

Det eneste jeg har å utsette, og det hørte jeg fra flere, er at det virker å være mer "dødt" nede på campen nå. Det er rimelig å anta at det er pga flere velger å slå leir oppe i depot. Dette har jeg i grunn full forståelse for, men synes kanskje det er litt dumt også. Som Victor sier over meg her, så blir det litt til at det blir splittet. Er det noen mulighet for å ha "hele" camp oppe på depot-området? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger meg på og takker for nok et godt gjennomført treff!👍 Banekjøringen blir gjennomført perfekt, helt OK å dele inn banene / dagen slik det blir gjort nå! (Ser ingen grunn til å ta opp eventuelle endringer/avstemming rundt dette på førermøte, hold dere til det oppsatte programmet når det gjelder  baneinndelingen så slipper man mye misforståelser og diskusjon!)

Jeg / vi er en del av den muligens litt trege gjengen som ønsker å campe i depot, flere grunner til det...

Har følelsen av det kun er VACN som får restriksjoner fra Vålerbanen angående dette, hva er greia her liksom? Har det kommet klart frem noen gang eller er det episoder som har skjedd mange år tilbake i tid som henger i enda??

Blir jo også litt bekymret når dere skriver at juni treffet gikk med ett heftig underskudd og tenker da selvfølgelig hvordan går det da med august treffet med færre besøkende og en dag ekstra?😬 Hvor mange var det som kjørte på søndag? Ut fra hvor mange som var igjen når vi dro seint på lørdag ettermiddag tipper jeg ikke mange...kanskje 2 dagers treff er veien og gå for å redusere kostnadene noe?? 

Fortsatt god plass på banen, hva gjør dere i forhold til å invitere andre merkeklubber? (Tenker da i første omgang på merker som ligger nærmest sporkjøring f.eks Honda klubben, Subaru drivers osv...)

 

Som i juni var det høy standard på de utstilte bilene, men dessverre (etter mitt hode) altfor få...banner vel i kirka nå, men ett samarbeid/dialog med «Audi freaks club» tror jeg kunne bidratt til flere på utstilling, generelt flere besøkende og potensielt flere medlemmer! 

 

Dette er ikke ment som klaging, men pratet litt med Daniel angående temaet før vi reiste og ble enige om å poste litt her...! 

Vi har det helt topp på treff og ønsker at de skal fortsette slik i fremtiden også! Dere er

flinke og ofrer mye tid for at vi andre skal få leke med biler👍👍😉😉

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for vel gjennomført treff! 

 

Etter hva jeg synes virker det som om inndelingen av banekjøring, førermøter osv når har "satt seg" og virker bra.

Dette med splitting av camp gjør det mindre sosialt, alle er spredd i hver sin kant. Det positive, ihvertfall for min del, er at man slipper å laste av og på henger med dekk, fuel og alt mulig drit for å kjøre ned på campen, for hver dag før og etter banekjøring.

 

Ellers glissent oppmøte noe jeg ikke kan fatte og begripe hvorfor. 3 dager banekjøring for en mye billigere penge enn f.keks Gatebil og BMW gjengen. 

Denne Audi Freaks gjengen må selvsagt inviteres. så man får samla alle, plass er det nok av. Alt ligger jo til rette for både utstilling og bankjøring på VACN sine treff.

 

Men hvorfor har det blitt slik?

Været har jo selvsagt litt å si. Har en følelse av at det er mye den "eldre" garde som kjører på bane og lite rekruttering?

E30meet f.eks har jo et utrolig oppmøte, så det er et eller annet som skurrer.

 

Tror vi var ca 20 stk på førermøte Søndagen. 

Ellers er stemningen på treff helt supert og vi kosa oss heile helga. Alltid hyggelige og hjelpsomme folk.

 

NB! Ellers var styret veldig flinke å publisere på sosiale medier i forkant denne gangen. Tommel opp!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

@Fredrik Nordby klubben/styret/medlemmene er ikke bedre enn tilbakemeldingene vi får :)

 

vi prøver så godt vi kan, og tar til rette alle kommentarer vi får. Derfor ytret jeg hvor viktig det er å få det på papiret. Litt lettere å huske (værtfall for vimsete meg) i ettertid :)

 

håper alle bruker par minutter å gi oss tilbakemelding. Uavhengig positiv eller negativ. Vi biter forhåpentligvis ikke 🤗

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for alle tilbakemeldingene så langt. Jeg stiller meg bak det CW skriver.

 

Er enig i at det ble uheldig med camp/depo-inndelingen og dette gjorde ting dessverre litt mindre sosialt, vi tar det med oss og får tenke litt på hva vi gjør til neste år.

Mye viktige poeng som Fredrik tar opp med mangel på utstillere og førere, vi skjønner ikke helt hvorfor det er så "få" som kommer.

Vi gjør så godt vi kan på sosiale media for å fremme innlegg og poster så mye vi kan for å trekke folk.. Men her tar vi også imot hjelp. 
 

Eneste negative er det jeg tok opp på førermøtet på lørdagsmorran, de som var der vet hva det er snakk om, og jeg legger den død fra nå. :) 

 

Tusen takk til alle dere som kom, alle som stiller opp og bidrar med hjelp til oss i hovedstyret. Jeg og resten av styret er evig takknemlig for at dere kan ta dere tid til å hjelpe!

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for et flott gjennomført treff. Reiser alltid i fra Våler med et smil.

Dere er en fin gjeng som arrangerer. Kan ikke få takka dere nok til at vi skal få bruke bilene våres til akkurat det vi liker. :)

 

Litt synd med været og oppmøte. Det fins ikke dårlig vær(banebilene er ikke tett)! :)

Vi får bare prøve å dra lasset sammen til neste år, så er vi forhåpentligvis på rett kjøl igjen.

Som det ble diskutert oss imellom, så kanskje vi skulle bare gått ned igjen til 2 dagers treff.

Vi var ikke mange igjen på banekjøringa på søndag, lite lønnsomt om folk stikker hjem lørdagen. Så her må nok flere av medlemmene ta litt selvkritikk.

Skjønner noen har lang vei å kjøre hjem,det har vi også. Men når klubben stiller opp så bør alle andre stille opp også. 

Som jeg har nevnt før, så er førermøtet med Lars Svelander et must for alle som er nyskjerrige og har lyst å prøve seg på bane. Jeg er ihvertfall lutter øre når han snakker, om det gjelder banekjøring eller langrenn. :D 

 

Har ingen spes kommentar til campingen, de tror jeg klubben finner ut av hva som bør gjøres. Men det er mest praktisk for å slippe å lesse biler/utstyr/telt av og på etter hver dag med kjøring. Kommer det nok folk så tror jeg ikke vi har det problemet. Kanskje en burde invitere Freaks klubben om det er noen der om en interesserte i banekjøring.

 

Dere gjør en kjempejobb!

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.