Hva bør jeg se etter ved kjøp av brukt topp - Audi B6 1.8T Quattro

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er nødt til å kjøpe en ny topp til min Audi B6 1.8T Quattro. Når det kommer til motor så står jeg veldig dårlig.

Motorkode - BFB

 

Er det noe spesielt jeg bør spørre etter eller se etter ved kjøp av en brukt topp og ca bør en topp ligge på? (tilfelle så jeg ikke blir rundlurt :D )

 

Takker for svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du burde alltid plane en topp før du monterer. Slitasje er ventilseter/ventiler som kanskje ikke tetter 100%, same ventilføringer. Jeg tørr vel egentlig å si med garanti ventilføringer på en brukt 1.8T er slitt og moden for å byttes.

Kan jeg spørre hva grunnen er at du må bytte? Jeg ville uansett anbefalt å overhalt toppen når du først er igang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar, Daniel! 

 

Jeg er nødt til å skifte topp pga. Den har vridd seg og den ene ventilen har godt rett vest 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis toppen er litt skjev så er det veldig vanlig hvis motor har gått varm og lignende. Helt vanlig å planslipe toppen før montering. Hvis du har bøyde ventiler bytter du ut de og sliper de opp igjen :) Høres ut som toppen din er verdt å overhale. Jeg har en 1.8T deletopp du sikkert kan få noen ventiler av ved behov. Da trenger du bare slipesett og noen til å maskinere.

Koster litt mer, men du får en strøken/ny topp tilbake, kontra et annet slitt del. Samt de fleste vil nok ikke dele opp en hel motor for å selge...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.