Anbefalte innlegg

Har i snart 2 år nå hatt litt små trøbbel med bremsene på s4en som nå i det siste har blitt litt værre. 

Det startet ved en tur på bane hvor jeg synes abs slo inn alt for tidlig og på en måte hindret meg i å bremse før den plutselig låste ett hjul eller 2. Dette var med ny bremsevæske fra biltema, så tenkte kanskje den var dårlig kvalitet. 

 

Problemet var alikevel ikke der ved vanlig kjøring, men på vei ned svingete fjellveien en dag fikk jeg følelsen av null bremser, presset da hardere og fikk full abs og fortsatt lite bremse effekt før den låste ett hjul. 

 

Nå i det siste så har jeg samme følelsen i pedalen hver gang jeg går på bremsen litt fort og spesielt om. Bilen har stått litt.  Får ofte lite bremseeffekt, så siger pedalen litt inn før jeg får abs også bremser det. 

 

Har byttet bremsevæske igjen til motul race væske, uten forandring. Fram calipere er Porsche boxster i god stand,

klosser rundt hele er god stand, bak calipere er gått over og funnet i god stand. 

Sjekket abs ringer foran og rengjort disse. 

Lest av abs sensorer i vagcom og ser ut til at alle fungerer. 

 

Alt dette uten forskjell. 

 

Har til tider rød bremse lampe og 3 pip ved oppstart, spesielt om den har stått lenge eller frakoblet batteri, men forsvinner før jeg rekker å koble til noe diagnose apparat og ingen lagrede feilkoder. 

 

Noen som har noe aning om hva dette kan være? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd å lufte ABSen med VCDS? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Har du prøvd å lufte ABSen med VCDS? 

Faktisk ikke når jeg tenker over det, men har fast og fin pedal ellers, kun når jeg er litt brå på bremsen eller bremser hardt jeg opplever det🤔

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsatt ikke fått noe ordne på dette, kommer og går litt, men vært litt slitsom i det siste. 

Nappet abs sikring her om dagen og da er det ikke noe problemer i hele tatt. Logget også abs følerene med vcds og de ser ut til å måle veldig likt. Noen som har noe tips? 😅

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke sikkert det har noe med problemet ditt å gjøre, men hadde noe lignende problem på den blå a4'n min for lenge siden da jeg hadde 4 stempla foran og s4 bak(mulig det var rs4 bak, husker ikke helt). 

Tror problemet der var at stempelforholdet bak/foran ble feil slik at det ble alt for mye bremsekraft bak. Dette resulterte i at ABS jobba konstant. 

Prøvde uten ABS på Rudskogen og det resulterte i at bakhjula låste seg ned angsten og det ble ei grei snurring ned der 🙈🙈 

 

På den svarte s4'n med 6stempel foran og 4 stempel bak så måtte også bremsekraft justeres ganske mye. 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe feilkoder på abs controller/modulen? 

Høres jo litt ut som den er på bærtur, hele poenget er jo ikke å låse et dekk.

 

De ringene som ABS sensor leser av(husker ikke navnet), er de hele og pene? Greide å bøye en når jeg satt coils på S3en (usikker hvordan). Men da oppførte bilen seg veldig rart. Er for mange år siden til at jeg husker hvordan rart.. Men vært å sjekke? 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Ikke sikkert det har noe med problemet ditt å gjøre, men hadde noe lignende problem på den blå a4'n min for lenge siden da jeg hadde 4 stempla foran og s4 bak(mulig det var rs4 bak, husker ikke helt). 

Tror problemet der var at stempelforholdet bak/foran ble feil slik at det ble alt for mye bremsekraft bak. Dette resulterte i at ABS jobba konstant. 

Prøvde uten ABS på Rudskogen og det resulterte i at bakhjula låste seg ned angsten og det ble ei grei snurring ned der 🙈🙈 

 

På den svarte s4'n med 6stempel foran og 4 stempel bak så måtte også bremsekraft justeres ganske mye. 

 

 Kjenner til problemet med låsing av bakhjul når abs er utkoblet. Men jeg får det når jeg bremser for hardt så bakenden får løft og full lås på bakhjula når de treffer bakken igjen. Rs4 b7 forann og rs4 b5 bak. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Ikke sikkert det har noe med problemet ditt å gjøre, men hadde noe lignende problem på den blå a4'n min for lenge siden da jeg hadde 4 stempla foran og s4 bak(mulig det var rs4 bak, husker ikke helt). 

Tror problemet der var at stempelforholdet bak/foran ble feil slik at det ble alt for mye bremsekraft bak. Dette resulterte i at ABS jobba konstant. 

Prøvde uten ABS på Rudskogen og det resulterte i at bakhjula låste seg ned angsten og det ble ei grei snurring ned der 🙈🙈 

 

På den svarte s4'n med 6stempel foran og 4 stempel bak så måtte også bremsekraft justeres ganske mye. 

 

Har jo 4 stempla foran og org s4, så det skulle ikke blitt noe problem🤷🏻‍♂️ er jo forskjellig koding etter hvordan fram bremser man har. 

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Ikke noe feilkoder på abs controller/modulen? 

Høres jo litt ut som den er på bærtur, hele poenget er jo ikke å låse et dekk.

 

De ringene som ABS sensor leser av(husker ikke navnet), er de hele og pene? Greide å bøye en når jeg satt coils på S3en (usikker hvordan). Men da oppførte bilen seg veldig rart. Er for mange år siden til at jeg husker hvordan rart.. Men vært å sjekke? 

 

Ingen feilkoder i hele tatt, men av og til spesielt om bilen har stått en stund, så får jeg bremse feil og 3 pip fra instrument, men det forsvinner før jeg rekker å koble til noe diagnose og det blir ikke lagra noen koder. Har sjekket ringene foran, men ikke titta bak enda. Jeg burde jo egentlig sett det når jeg leser av med vcds? 🤔

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liten oppdatering på denne gamle tråden, fikset for lenge siden, men kan være greit om andre sliter med samme.

Det var en sprekt ring bak😁

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.