Hvilket merke burde jeg kjøpe? Bilbatteri.

Anbefalte innlegg

Hei. Er det noen som har erfaring med batteri til bilen fra Exide? Møller har Varta som nå har holdt i bilen i 8år.... Men det koster 3000kr....så har de Exide til 1700....så får jeg Energizer for 1700 et sted og det skal være ekstra bra på kaldstart.... Har mest lyst til å kjøpe Varta men jeg kommer ikke til å bruke 3 lapper på det. Noen tips? Exide vs Energizer? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt exide sønnak i flere biler over mange år og er godt fornøyd (jeg ville godt for powerline serien hos exide sønnak det som passer din bil i følge siden dems har varenummer SA770 ) ville nok ikke kjøpt det hos møller da mange andre selger dette  billigere

vi har jo 15% klubb rabatt hos bilderer.no som selger exide sønnak  powerline til din bil for 1698,-  (minus 15% klubb rabatt og de har pick-up point i f.eks Sandefjord hvis du ikke vil vente på bring)

 

du finner oversikt på batterier som passer til din bil her https://sonnak.com/registreringsnummer-sok/ 

 

link til exide sønnak (powerline) batteri til din bil

https://www.bildeler.no/startbatteri/v/67799/volkswagen/touran?arsmodell=2011&drivstoff=D&karosseri=2211&motorkode=CFHC 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, DET var svaret sitt det! 

Tusen takk! 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan anbefale Biltema sine faktisk 👍👍

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan ikke jeg dessverre, 3 batteriet jeg kjøper der på 3 år ligger for døden. Den andre bilen min og traktoren har Exide,  og disse har holdt lenge. 

Det forrige batteriet jeg hadde i Caravella døde i sommerferien da det visst sto på noe strøm mens jeg var på ferie, eldgammelt batteri av ukjent merke. Biltemabatteriet er halvdødt nå etter 3 mnd.. Har bytta 2 batterier i kjerringa sin Passat så lengevi har hatt den, nå med Exide, som tydeligvis holder mål.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt med Biltema, men kun AGM-batteriene som er en del dyrere. Har ikke fått prøvd mer enn 2-3 år på bilen jeg har nå, så spør igjen om 5 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå hatt samme Biltema batterier i bussen di siste 4 åra uten problem, den står hele vintern uten lading og fyrer lett på våren igjen. De jeg deler verksted med har alle Biltema batterier i banebilene sine, har holdt både 6 og 7 år nå uten problem. Kompis har Biltema i veteranbilen sin, er på 10 året nå, aldri ladet, koblet av før vinterlagring, kobler på om våren og starter. Vet åsså om flere som har det i både båt og bil i flere år uten problem 🤔

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Har nå hatt samme Biltema batterier i bussen di siste 4 åra uten problem, den står hele vintern uten lading og fyrer lett på våren igjen. De jeg deler verksted med har alle Biltema batterier i banebilene sine, har holdt både 6 og 7 år nå uten problem. Kompis har Biltema i veteranbilen sin, er på 10 året nå, aldri ladet, koblet av før vinterlagring, kobler på om våren og starter. Vet åsså om flere som har det i både båt og bil i flere år uten problem 🤔

Samme erfaring har jeg. Har det i båten min og rs4en min og hadde det i rs2en jeg hadde pluss a4en jeg hadde før og har aldri ladet noen av dem. Fungerer fortsatt dem jeg har enda så jeg er superfornøyd med biltema sine batterier🙂

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg nettopp bestilt powerline fra Bildeler.no.....MEN vi får ikke rabatt på batterier da 9_9

 

Men med pick up point i Sandefjord endte jeg opp på samme pris som economy batteriet til Møller.....

 

Forventer ikke 8 år levetid som Varta batteriet, men 5 - 6 år hadde vært fint.... da har jeg vel ikke bilen mer heller....

 

Neste prosjekt er å få montert LED bjelke (har bare ligget i skapet siden november) : klø :

 

Jeg er litt kritisk til Biltema.....ser folk har varierende opplevelser.....mulig det er svært varierende kvalitet på batteriene da...virker litt sånn...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Da har jeg nettopp bestilt powerline fra Bildeler.no.....MEN vi får ikke rabatt på batterier da 9_9

 

Men med pick up point i Sandefjord endte jeg opp på samme pris som economy batteriet til Møller.....

 

Forventer ikke 8 år levetid som Varta batteriet, men 5 - 6 år hadde vært fint.... da har jeg vel ikke bilen mer heller....

 

Neste prosjekt er å få montert LED bjelke (har bare ligget i skapet siden november) : klø :

 

Jeg er litt kritisk til Biltema.....ser folk har varierende opplevelser.....mulig det er svært varierende kvalitet på batteriene da...virker litt sånn...

 

Biltema er jo litt lotto. Alle varene som kommer inn produseres på lisens, og dem skifter leverandører fra tid til annen - Noe kan være OEM kvalitet (for det kommer fra samme fabrikk), og noe kan være ræl. Etter å ha kjøpt bildeler på biltema i 7 år (siden jeg fikk min første bil) har jeg bygget et veldig effektivt filter på hva slags deler jeg bør og ikke bør kjøpe :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.