Beste plass for vintertreff.  

33 stemmer

  1. 1. Hvor vil folk å ha isbanetreff?

    • Funäsdalen
      11
    • Drevsjø
      6
    • Losna
      3


Anbefalte innlegg

Det nærmer seg vinter så lurer på om det er planlagt noe treff.

Og tenkte å sjekke hvor folk har lyst å reise på treff i samme slengen :)

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifølge siste referat fra hovedstyre blir det ikke vintertreff i 2020.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig synd, men det blir vel dessverre slik når det ikke kommer nok folk. Forhåpentligvis blir det kjøring på Funäs også i år, og håper og tror at vi klarer å planlegge at vi møtes der oppe en dag eller helg der oppe i løpet av sesongen. De som er interessert kan følge gruppa, de pleier å annonsere kjøring og baneforhold der ganske tett:

https://www.facebook.com/funasdalenisbana/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Veldig synd, men det blir vel dessverre slik når det ikke kommer nok folk. Forhåpentligvis blir det kjøring på Funäs også i år, og håper og tror at vi klarer å planlegge at vi møtes der oppe en dag eller helg der oppe i løpet av sesongen. De som er interessert kan følge gruppa, de pleier å annonsere kjøring og baneforhold der ganske tett:

https://www.facebook.com/funasdalenisbana/

 

Ja det har gjerne blitt slik. Når halvparten av bilene kjører på etanol så blir det fort litt lettere å reise til Funäsdalen for å kjøre der.

Samt det har litt mere med tilgjengelighet på ting om/når en skulle få problemer med bilen. Mere "sentralt", for vi som reiser langt.

Disse karene brøyter hvertfall opp gode baner. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det ikke SubZero i år?! Det var da stusselig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Blir det ikke SubZero i år?! Det var da stusselig..

 

Ikke noe planlagt fra hovedstyret sitt regi ihvertfall. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

 

Ikke noe planlagt fra hovedstyret sitt regi ihvertfall. 


Noen som er gira på å få til noe a?

 

Funås er altfor langt for min del ihvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer at vi ikke har planlagt noe isbanetreff for 2020. Økonomien tilsier ikke at vi kan tillate oss dette samt treff på sommeren. Og de siste år har isbanetreffene våre gått veldig i minus. Det kommer rett og slett ikke nok folk på treffet til at vi skal kunne gå god for dette.

 

Vi ønsker gjerne at lokallagene kanskje lager en felleskjøring til en eller annen bane i Sverige eller på Drevsjø. Hovedstyret skal støtte med kontaktflate via facebook og lignende. 

De som driver banen som Vidar linket til er bra folk, vi har hatt dialog med de før ang. baneleie og lignende og de er genuint glade i å lage til banen. Så ta gjerne kontakt med de, avtal f.eks et "lokallagstreff", betal direkte til banen for hver bil som skal kjøre, så tar ikke klubben en økonomisk binding på det.

 

Vi har diskutert dette ganske mye før vi valgte å ikke gå for et vintertreff i 2020. Om økonomien bedrer seg og vi får inn flere medlemmer og folk som kommer på treff i sommer (2020), så ser vi jo klart på dette igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Det stemmer at vi ikke har planlagt noe isbanetreff for 2020. Økonomien tilsier ikke at vi kan tillate oss dette samt treff på sommeren. Og de siste år har isbanetreffene våre gått veldig i minus. Det kommer rett og slett ikke nok folk på treffet til at vi skal kunne gå god for dette.

 

Vi ønsker gjerne at lokallagene kanskje lager en felleskjøring til en eller annen bane i Sverige eller på Drevsjø. Hovedstyret skal støtte med kontaktflate via facebook og lignende. 

De som driver banen som Vidar linket til er bra folk, vi har hatt dialog med de før ang. baneleie og lignende og de er genuint glade i å lage til banen. Så ta gjerne kontakt med de, avtal f.eks et "lokallagstreff", betal direkte til banen for hver bil som skal kjøre, så tar ikke klubben en økonomisk binding på det.

 

Vi har diskutert dette ganske mye før vi valgte å ikke gå for et vintertreff i 2020. Om økonomien bedrer seg og vi får inn flere medlemmer og folk som kommer på treff i sommer (2020), så ser vi jo klart på dette igjen.

 

Vel, ser du ber lokallagene arr. Felles kjøringer, til et annet land 😃 men er ikke det en av grunnene til at det kommer så få på disse vintertreffene ?? Laaaangt å kjøre hvis du ikke bor på østlandet, finnes det ikke isbaner innover i landet som hadde gitt noe av det som trekker på svenskegrensen hadde sikkert hjulpet med tanke på deltakere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

 

Vel, ser du ber lokallagene arr. Felles kjøringer, til et annet land 😃 men er ikke det en av grunnene til at det kommer så få på disse vintertreffene ?? Laaaangt å kjøre hvis du ikke bor på østlandet, finnes det ikke isbaner innover i landet som hadde gitt noe av det som trekker på svenskegrensen hadde sikkert hjulpet med tanke på deltakere.

VACN arrangerte vel sitt første offisielle isbanetreff i Funäsdalen i 2006,mener jeg å huske. Det var da like langt å reise for både sør og nordvest, og oppmøtet var bra.

Man har Losna som vi prøvde på i fjor, men veldig utrygt å sette noen sikker dato.

Vi fra Ålesund har vært i Ljusnedal noen ganger på eget initiativ pga det ikke passet med VACN sine, og litt pga lokalitet.For dem som har litt lengre fartstid i klubben, så mener ihvertfall jeg Funäsdalen/Ljusnedal det beste alternativet som har vært opp gjennom de årene det har vært arrangert treff.Mye mere stabilt vær, så da er det lettere å planlegge i god tid.  Så dette ser jeg ikke som et problem om at et lokallag lager seg et lite arrangement for et isbanetreff, og holder kontakten med baneansvarlige.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 


Noen som er gira på å få til noe a?

 

Funås er altfor langt for min del ihvertfall.

 

Fra Reinsvoll til Funasdalen er det 5t og 20 min ihht Google maps.

Ikke så rart det er dårlig oppmøte hvis det er alt for langt. For min del blir det 11t 20 min. Kjører også over til Våler og Rudskogen hvert år, en tur som tar over 8t..

Og jeg er absolutt ikke den som kjører lengst..

 

Skriver ikke dette for å henge deg ut Jan Erland, men for å vise litt det jeg hører innimellom, og det er at de som gjerne har "kortest" vei til treff har den høyeste terskelen for å dra.

For min del (og veldig mange andre) så reiser jeg på treff nesten uansett hva som skjer. Med mindre jobb eller noe annet stort kommer i veien.

 

Nå må jeg også innrømme at jeg kun har vært på sommertreffene til klubben. De siste årene har det klaffet dårlig med vintertreffene grunnet jobb.

 

Jeg synes treffene til klubben er verdifulle, både for banekjøringen sin del, utstillingen (som virkelig trenger flere biler) og ikke minst det sosiale. Storkoser meg alltid.

 

Derfor må vi jobbe med å få enda flere til å virkelig ønske å dra på disse treffene, selv om det er langt å kjøre, selv om det kanskje blir regn, snø eller vind..

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

 

Fra Reinsvoll til Funasdalen er det 5t og 20 min ihht Google maps.

Ikke så rart det er dårlig oppmøte hvis det er alt for langt. For min del blir det 11t 20 min. Kjører også over til Våler og Rudskogen hvert år, en tur som tar over 8t..

Og jeg er absolutt ikke den som kjører lengst..

 

Skriver ikke dette for å henge deg ut Jan Erland, men for å vise litt det jeg hører innimellom, og det er at de som gjerne har "kortest" vei til treff har den høyeste terskelen for å dra.

For min del (og veldig mange andre) så reiser jeg på treff nesten uansett hva som skjer. Med mindre jobb eller noe annet stort kommer i veien.

 

Nå må jeg også innrømme at jeg kun har vært på sommertreffene til klubben. De siste årene har det klaffet dårlig med vintertreffene grunnet jobb.

 

Jeg synes treffene til klubben er verdifulle, både for banekjøringen sin del, utstillingen (som virkelig trenger flere biler) og ikke minst det sosiale. Storkoser meg alltid.

 

Derfor må vi jobbe med å få enda flere til å virkelig ønske å dra på disse treffene, selv om det er langt å kjøre, selv om det kanskje blir regn, snø eller vind..

 


For all del, mange som reiser lenger, men så har som oftest de noe å kjøre på bane eller vise frem og! ;) jeg reiser mest for turen sin del og for å se på kjøringen. Jeg er ikke typen som går bort å spør om å få sitte på en tur, så det blir kun for å følge med! Men å reise til Funås for turen sin del, det blir ikke noe av! Drevsjø synes jeg er utrolig fint og man kan slenge seg på en liten svensketur om man vil. Dessuten er banen der utrolig underholdene å følge med på. Jeg har heller ikke biltralle eller hengerlappen så om jeg skulle ha kjørt på isen så må jeg nesten kunne kjøre bilen tur-retur for egen maskin. Derfor heier jeg for Drevsjø eller noe mer nærliggende! :) 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

 

Vel, ser du ber lokallagene arr. Felles kjøringer, til et annet land 😃 men er ikke det en av grunnene til at det kommer så få på disse vintertreffene ?? Laaaangt å kjøre hvis du ikke bor på østlandet, finnes det ikke isbaner innover i landet som hadde gitt noe av det som trekker på svenskegrensen hadde sikkert hjulpet med tanke på deltakere.

 

Drevsjø er også nevnt. Jeg tok bare de lokasjonene som var først i listen min over baner jeg husket der og da, men det er selvfølgelig andre islagte vann rundt om i Norge. Jeg er helt sikker på at det er vann og muligens baner i 2020 mellom østlandet og vestlandet. Hovedstyret ønsker jo innspill når vi skal arrangere treff, men i de senere år har det ikke vært flust av det. Ei heller baner tilgjengelig for kjøring. 

Min tanke med å ønske at lokallagene organiserte en felleskjøring til en eller annen bane er at de selv kan velge hvor de vil dra å kjøre. Det vil jo da si at de som bor på f.eks vestlandet kan organisere en tur til en isbane som er i nærområdet slik at de slipper å kjøre helt til Drevsjø eller over grensa til Sverige. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

 

Vel, ser du ber lokallagene arr. Felles kjøringer, til et annet land 😃 men er ikke det en av grunnene til at det kommer så få på disse vintertreffene ?? Laaaangt å kjøre hvis du ikke bor på østlandet, finnes det ikke isbaner innover i landet som hadde gitt noe av det som trekker på svenskegrensen hadde sikkert hjulpet med tanke på deltakere.

 

Vi som bor i Ålesund reiser til Funäsdalen og kjører på bane der. Vi reiser dit for det er veldig bra fasiliteter og stabile vær forhold. Om vi kjører 4 eller 8 timer til treff spiller liten rolle. Er vi på tur så er vi på tur :) 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar gjerne en tur og tester isen om det er flere som tar turen til Funäs/Ljusnedal. Kort veg for meg, men distanse spiller lite rolle om det blir greit oppmøte og trivelig sosialt 😁👍

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det er veldig bra at engasjementet er såpass sterkt for isbanetreff.

 

Tror dere det hadde blitt lettere å gjennomføre om et slikt arrangement var forhåndsbetalt fra medlemmenes side? Altså forsøke å definere budsjettramme "make or break" på et tidlig tidspunkt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

 

Drevsjø er også nevnt. Jeg tok bare de lokasjonene som var først i listen min over baner jeg husket der og da, men det er selvfølgelig andre islagte vann rundt om i Norge. Jeg er helt sikker på at det er vann og muligens baner i 2020 mellom østlandet og vestlandet. Hovedstyret ønsker jo innspill når vi skal arrangere treff, men i de senere år har det ikke vært flust av det. Ei heller baner tilgjengelig for kjøring. 

Min tanke med å ønske at lokallagene organiserte en felleskjøring til en eller annen bane er at de selv kan velge hvor de vil dra å kjøre. Det vil jo da si at de som bor på f.eks vestlandet kan organisere en tur til en isbane som er i nærområdet slik at de slipper å kjøre helt til Drevsjø eller over grensa til Sverige. 

Ja skjønner hva du mener men mitt spørsmål var om det ikke hadde blitt større oppmøte om klubben arr. treffet på en bane i innlandet fremfor på grensen til Sverige, var jo oppmøte som var labert og med alt det arbeidet dere legger ned på fritiden må vel mange deltagere være et ønske.

Lykke til, dere gjør en god jobb :D  

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Ja skjønner hva du mener men mitt spørsmål var om det ikke hadde blitt større oppmøte om klubben arr. treffet på en bane i innlandet fremfor på grensen til Sverige, var jo oppmøte som var labert og med alt det arbeidet dere legger ned på fritiden må vel mange deltagere være et ønske.

Lykke til, dere gjør en god jobb :D  

 

Da kommer en annen faktor inn i bildet. Hvor skal alle bo. Det er enkelt for dem som kan kjøre dagsturer, men man må tenke på dem som kjører langt og. Erfaringsmessig så er det de medlemmene som kjører lengst, som møter opp på flest isbane treff. Det har jeg sett dem årene jeg har vært medlem. Det så man jo ved arrangementet på Losna og. Så hvorfor da legge til rette for dem som bor nærmere "innlandet" når dem ikke møter opp uansett?  

(Konstruktivt spørsmål) 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

 

Da kommer en annen faktor inn i bildet. Hvor skal alle bo. Det er enkelt for dem som kan kjøre dagsturer, men man må tenke på dem som kjører langt og. Erfaringsmessig så er det de medlemmene som kjører lengst, som møter opp på flest isbane treff. Det har jeg sett dem årene jeg har vært medlem. Det så man jo ved arrangementet på Losna og. Så hvorfor da legge til rette for dem som bor nærmere "innlandet" når dem ikke møter opp uansett?  

(Konstruktivt spørsmål) 

Har det vært prøvd med kjøring i "innlandet", grunnen til at jeg stilte spørsmålet var jo sitat: det blir ikke isbanekjøring i 2020 pga lite oppmøte: sitat slutt:D Så hva foretrekker du, ikke isbanekjøring eller forsøke noe nytt ??? 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Har det vært prøvd med kjøring i "innlandet", grunnen til at jeg stilte spørsmålet var jo sitat: det blir ikke isbanekjøring i 2020 pga lite oppmøte: sitat slutt:D Så hva foretrekker du, ikke isbanekjøring eller forsøke noe nytt ??? 

 

 

Jeg støtter klubben sin avgjørelse med å ikke arrangere noe isbane med sin involvering pga stram økonomi. Så da burde vi ikke ha noe problem med å kunne arrangere noe slikt selv fra lokallagene sin side. Ja det ble prøvd med isbanekjøring i innlandet(Losna), og da kom det ikke mange. Jeg foretrekker å kunne planlegge turen i GOD tid, til en plass der man har en stabil vinter. Det får vi desverre ikke i Norge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

 

Jeg støtter klubben sin avgjørelse med å ikke arrangere noe isbane med sin involvering pga stram økonomi. Så da burde vi ikke ha noe problem med å kunne arrangere noe slikt selv fra lokallagene sin side. Ja det ble prøvd med isbanekjøring i innlandet(Losna), og da kom det ikke mange. Jeg foretrekker å kunne planlegge turen i GOD tid, til en plass der man har en stabil vinter. Det får vi desverre ikke i Norge.

Flott da har jeg jo fått svar på det meste, synd at det gir så dårlig uttelling når så mye arbeid blir nedlagt i å arrangere et treff.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Flott da har jeg jo fått svar på det meste, synd at det gir så dårlig uttelling når så mye arbeid blir nedlagt i å arrangere et treff.

 

Ja det er veldig synd det har blitt slik. Og med problemene som dem hadde på Drevsjø i fjor,så ble det en noe amputert isbanesesong. Da valgte vi å reise til Funäsdalen der det er vinter.

Selv om klubben ikke engasjerer seg, så kan vi også bruke sosiale medier oss VACN medlemmer/lokallag seg imellom ved å arrangere "private" arrangement på Facebook der vi alle reiser på isbanekjøring. :) 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe hadde vært kulere enn en gjennomføring, så får vi spedd på med noe gromme Youtube promoteringer igjen også ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På FB siden til vurrusjøen iceway har dem ivertfall skrevet at der ikke blir noe bane denne vinteren. For tynn is, mye snø og vann på isen.

 

Tar meg ei helg i Sverige ivertfall, visst det er flere som er på den tanken 😎👍

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å vurdere å ha et isbane treff mellom øst og Vestlandet? 

F. Eks Oftevantn i Høydalsmo. 

 

Så er det en mulighet for at vestlendinger også kommer på istreff? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.