Rasert DSG kasse - Scirocco 1.4 TSI 2011

Anbefalte innlegg

Hei, skriver for en kamerat som har vært veldig uheldig med sin Scirocco 160hk 1.4 TSI 2011. 

 

Tidligere i år gikk kjedestrammeren, og ble en godt og dyr reparasjon der. Og nå så har DSG kassa tatt kvelden. Det han har fått av informasjon fra verkstedet er at Mechatronicen som har svikta og kassa er full av spon. VW skal ha 58 lapper for ny kasse.

 

Jeg er jo en dedikert manuell person. og automatkasser har aldri vært noe jeg har brydd meg om. Så hva tenker dere guruer og erfarne folk som kanskje har vært borti det her før? 58 lapper er rimelig dyrt. Finnes det måter å overhale/fikse kassa, noen steder som selger funksjonelle kasser i god stand til en hyggeligere pris? Bedrifter dere anbefaler? Tyskland/Sverige? Alt av tips og erfaringer tas imot med stor takknemlighet. 

 

Etter hva jeg har skjønt så har service veldig viktig på disse kassene, noen som har noe info på intervaller etc her til fremtidlig?

 

Takk på forhånd. legger ved et bilde av tristheten. 

 

71400175_407020493343887_7036934469999132672_n.png?_nc_cat=107&_nc_oc=AQk1VxHXYxYie6ExvOmUBzJV-y6jJgl4kqAPkBuCMCCkEoJ_BUnQ92DIUkGO9qB89UA&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=0230a1e92e2cb7962d84d6280836baaa&oe=5E253FA9

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

https://www.rats.no/automatgear-tjenester/gearkasser/vag

Rats skal være bra. Antar do også skaffer deler.

Og det ligger diverse mechatronic'er på finn, f.eks. (Diverse skrivemåter, bedre å søke på DSG?) Vet du gearkasskoden?

 

Jeg er som sagt helt grønn på det her. Kan det være DQ200 som er girkasse-koden? Takk for svar så langt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har DSG på min R32.  Jeg kjører hardt for å si det slik. Når det gjelder service intervall så sier VW avhengig av hvem du snakker med olje og filter skift hver 60.000 km og noen sier 40.000.  Pga kjørestil osv. så bytter jeg på mellom 15 - 20.000 km. Samt flusher kassa 2. hver år. Men jeg har da "våtkasse" (med mye olje en del liter) mens Sciroccoen har "tørr" kasse (med rundt 1 liter olje hvis jeg ikke husker feil).  Våt DSG kassen tåler litt mer (er min erfaring).

 

RATS - kan trygt annbefales - Ola Ringstad og hans folk kan sine ting.  Nordic Motor Center har rep. kasser hvis jeg ikke husker feil. Hvis det bare er Mectronicen som er gåen, så får man kjøpt disse ved innbutte for ca 2.500 kr og oppover i Danmark og Tyskland.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Jeg har DSG på min R32.  Jeg kjører hardt for å si det slik. Når det gjelder service intervall så sier VW avhengig av hvem du snakker med olje og filter skift hver 60.000 km og noen sier 40.000.  Pga kjørestil osv. så bytter jeg på mellom 15 - 20.000 km. Samt flusher kassa 2. hver år. Men jeg har da "våtkasse" (med mye olje en del liter) mens Sciroccoen har "tørr" kasse (med rundt 1 liter olje hvis jeg ikke husker feil).  Våt DSG kassen tåler litt mer (er min erfaring).

 

RATS - kan trygt annbefales - Ola Ringstad og hans folk kan sine ting.  Nordic Motor Center har rep. kasser hvis jeg ikke husker feil. Hvis det bare er Mectronicen som er gåen, så får man kjøpt disse ved innbutte for ca 2.500 kr og oppover i Danmark og Tyskland.

 

Takk for mye god info! Formidler det videre, blir å ta kontakt med RATS så får vi se hvor ting går videre. Ser ut som vi får et nytt medlem her og siern, bare få lønning først :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.