Fylle hjulbuene med bredere dekk eller spacere?

Anbefalte innlegg

Hei, helt ny på forumet og akkurat kjøpt meg ny bil. 8v quattro 2.0 fra 2014.

 

vil fylle ut hjulbuene mer for å få en bredere stance, men ikke noe ekstremt. Vil bruke originalfelgene. 
 

225/40r18

 

Kan jeg gå opp til 235 og det vil bli breiere?

 

Vil helst beholde 225, hva slags spacere måtte jeg gått for da?

 

edit: kan ingenting om dekk/felg/fitment
06A5B26C-8EE8-4098-B5F6-131CB04425C3.jpeg.7b7a49a2e17be29a3286579c80dba73d.jpeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er jo ganske lik golf sin platform, og med orginale felger der som er 7,5x18 ET49, så anbefales 10mm spacer foran, og 15mm spacer bak. Jeg er ikke helt sikker på hva felgstørrelse du har det i bredde og ET.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, finner vel Xx18 og ET på innsiden av felgen da eller?

 

Hvilket merke bør jeg gå for på spacere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det pleier som regel å stå på innsiden av felgen.

Jeg har pleid å kjøpe spacere fra H&R hos Brakes.no. De har åsså lengre hjulbolter, noe som vil være nødvendig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, ville 16/24mm foran/bak passet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er VELDIG stor forskjell foran kontra bak 😬 Vanskelig å si uten å vite dim og ET på felgene dine.

 

Det enkleste er å bruke willtheyfit.com, fylle ut info, legge til bredde på spacer du ønsker bruke, så enkelt måle på bilen med en linja/meterstokk. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, takk. Er keen på en beefy look, men ikke så det blir harry.

 

7,5x18 offset 51

 

Vil 235 dekk passe felgen?

 

edit; ser at 235 ikke passer 7,5

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nettopp bestilt H&R spacere her selv da jeg ikke får på vinterdekka med de nye bremsene :P Får også tuv papirer med H&R. 

 

Det du kan evt. Gjøre er å måle avstand fra dekk/felg til hjulbue. Finn en flat planke (eller noe lignende) og legg inntil midten av felgen opp mot hjulbue/fram skjermen. Så måler du øverst hvor langt det er til innerste siden på planken. Da ser du hvor store spacere du kan ha. Så får du bestemme selv hvor langt du vil ha felgene. 

 

Spacere selges i par, og de skriver ofte hvor mye du spacer ut per aksel. Si 24mm på en aksel vil si 12mm per dekk. 

 

Som nevnt tidligere så må du også ha lenger bolter, da er det 2 typer bolter å se etter avhenger av felg. Vw/Audi bruker Ball seat på original felger, og aftermarket bruker ofte kon bolter, finnes også aftermarket som bruker ball seat og. 

 

Orginal boltene har gjengeparti på som regel 27mm, så hvis du skal ha 10mm spacere så må du ha bolter som er 37mm.

 

Håper dette er noe til hjelp :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Vil 235 dekk passe felgen?

 

edit; ser at 235 ikke passer 7,5

 

Det går helt fint, jeg har det til og med originalt på vår Kodiaq. 235 leveres også på 7" originalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Nettopp bestilt H&R spacere her selv da jeg ikke får på vinterdekka med de nye bremsene :P Får også tuv papirer med H&R. 

 

Det du kan evt. Gjøre er å måle avstand fra dekk/felg til hjulbue. Finn en flat planke (eller noe lignende) og legg inntil midten av felgen opp mot hjulbue/fram skjermen. Så måler du øverst hvor langt det er til innerste siden på planken. Da ser du hvor store spacere du kan ha. Så får du bestemme selv hvor langt du vil ha felgene. 

 

Spacere selges i par, og de skriver ofte hvor mye du spacer ut per aksel. Si 24mm på en aksel vil si 12mm per dekk. 

 

Som nevnt tidligere så må du også ha lenger bolter, da er det 2 typer bolter å se etter avhenger av felg. Vw/Audi bruker Ball seat på original felger, og aftermarket bruker ofte kon bolter, finnes også aftermarket som bruker ball seat og. 

 

Orginal boltene har gjengeparti på som regel 27mm, så hvis du skal ha 10mm spacere så må du ha bolter som er 37mm.

 

Håper dette er noe til hjelp :)

Takk for gode svar. Skal se på det imorgen. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir borte på jobbreise uken som kommer og tiden gikk fra meg i helgen.. Må jeg til med senkefjærer for å få det til å se litt barskt ut?
 

Lista med ting jeg har lyst til å gjøre med bilen begynner å bli lang. Bestilte LEDpærer til tåkelysa istad, thule wingbar og xtender skistativ.

 

Tuning blir i løpet av neste uke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Blir borte på jobbreise uken som kommer og tiden gikk fra meg i helgen.. Må jeg til med senkefjærer for å få det til å se litt barskt ut?
 

Lista med ting jeg har lyst til å gjøre med bilen begynner å bli lang. Bestilte LEDpærer til tåkelysa istad, thule wingbar og xtender skistativ.

 

Tuning blir i løpet av neste uke.

Senk er veldig smak og behag :) samt forskjell fra å senke litt til å gulve :P

 

Lag en tråd på bilen din, legg opp en to do liste som du kan krysse av etterhvert som ting skjer :) Det jeg har gjort så smiler jeg alltid hver gang jeg ser hva jeg var fått til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.