Bensinpumpe til Golf 1 Cab 91 mod.

Anbefalte innlegg

Hei. Litt historie her først.

 

Har en kompis som har en Golf 1 cab 91 modell med en 1,8 liters 98hk motor. Mener motoren heter 2H (ifølge mekonomen). Han har i lang tid (vi snakker mange år) hatt en hylelyd som kommer ifra høyre bak. Denne hyle lyden kommer typisk når bilen blir varm. Typisk ved kø kjøring osv. Den kan til tider være ganske intens denne lyden. Han påstår at for en del år siden så ble bensinpumpen byttet men lyden var der fremdeles. Nå skal det nevnes at han her karen ikke er veldig bil kyndig og at det ikke var han som har gjort jobben.

 

Jeg var å kikket litt på bilen pga en annen feil å la merke til denne lyden som kom etter hvert som bilen hadde stått på tomgang. Så begynte å kikke litt. Siden han sa pumpen hadde vert byttet så lurte jeg på om lyden kunne komme fra filteret som ligger rett ved siden av. Han kunne ikke huske sist dette ble byttet (han har hatt bilen i 15 år ca) så da sa jeg at vi bytter det så ser vi om det forsvinner. Det gjorde det altså ikke å jeg fant vel ut at det er pumpen som ligger under bilen som lager lyd.

 

Siden han påstår at de har byttet pumpe så lurer jeg på om det finnes en pumpe i tanken også på disse bilene? Eller er det kun den ene pumpen?

 

Og hvilken pumpe er det jeg skal ha? Ser biltema har noen varianter, men tror jeg vil ha noe som er tilnærmet original...

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som kjenner til disse? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er litt for ny Einser for min del, men jeg vet i alle fall at det er løftepumpe i tanken på disse. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det er sånn og forstå at alle disse uansett har løftepumpe i tanken? Så denne har da 2 pumper? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.