LED lys skilt, størrelse på motstand?

Anbefalte innlegg

Byttet til LED på skiltlys Tiguanen, inkludert motstand for ikke å få canbus feilmelding. Men så har jeg fått ledningsbrudd helt inne ved motstanden. Tenkte å bytte bare motstanden, noen som vet Watt og Ohm på disse? Leste 25W 250ohm et sted - noen som kan bekrefte? For Watt er det vel bare "tilstrekkelig", men Ohm bør være ca riktig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis vi tenker ren elektro så er en glødepære ofte 5W i styrke, på 12v så vil betyr et strømtrekk på 410mA, som betyr 29ohms motstand.

 

Så er spørsmålet hvilket strømtrekk som pæreovervåkningen godtar som "fungerende pære"

Wattmessig så velger man en motstand som tåler varmeutviklingen som oppstår, en 25w motstand vil ikke bli så varm som en som kun er merket 5w. 50w ville blitt enda kjøligere, men er fysisk mye større.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke Tiguan muligheten til å endre dette med VCDS? Mener det skal gå da Tiguan også kom med LED skiltlys originalt. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke allerede i 2013 tror jeg, om det spiller noen rolle

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk endret dette på min touran 2011 modell. Der var det mulig å huke av for led skiltlys, mener jeg å huske 🤔. Jeg fikk fra OEM med vanlig pære til OEM ledlys på min scirocco 2009 modell. Fikk ikke noe feilkoder eller noe. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, takk for info. Har litt dårlig erfaring med omkoding av lys, så fortsetter som med dagens løsning inntil videre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du forteller hvilken modell det er snakk om så kan jeg si hvordan/om det går. 

 

 

Edit:  Sitter nå på PC og regner med det er 2013 modell fra signaturen din (ser ikke signatur på mobil).

 

Denne kodingen skal fungere på din bil (listen i adaptations i 09 er ekstremt lang, så det kan ta tid å finne riktig kanal men ikke gi opp):

 

Controller 09 - Central Electronics
16 - Security Access - enter 31347
10 - Adaptations
Change the 2 channels as: 
(1)-Leuchte25KZL HA59-Lasttyp 25 - set to 43 - allgemeine LED
(6) Leuchte25KZL HA59 - Dimmwert AB 25 - set to 127 (denne sistnevnte kan godt settes til 80 eller 90 da 127 er mye lys, prøv deg frem)

 

Forøvrig kan jeg nevne at originalt LED skiltlys skal passe bilen din om jeg husker riktig, delenummer 3AF943021A men mulig du trenger overgang i tillegg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2013, ja. Bukker og takker!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.