Feil med vinduer på min Audi A4 B7

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har et lite problem med min Audi A4 B7 Avant, hvor vinduene mine ikke er responsive. Hatt dette problemet i vel over 1 år. Bilen har vært til feilsøk på Møller, de mente vindusheisen var defekt. Byttet denne til ingen nytte.

Så det jeg lurer på, er det noen som har opplevd samme feil? Eller kanskje har noe kunnskap om hva det kan være? 

Et lite tillegg er at ECON-funksjonen heller ikke fungerer, mulig en sammenheng?

 

Med vennlig hilsen Joachim Ulseth

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er sannsynligvis selve bryterne, har du sjekket om det gjelder alle rundt om i bilen? 

Jeg hadde vel én vindusheis som til slutt fungerte normalt, tok opp alle og renset og fikk alle iorden inkludert auto-opp/ned..

Kinamannen har nye moduler du bare kan swappe inn, men det er ikke så umulig å doktorere de. Ligger link til en howto her et sted.. :p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle vinduene sluttet å virke samtidig, ingen respons på noen av bryterne. Mener Møller målte at bryterene responderte...men takk for tipset!

 

 

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Det er sannsynligvis selve bryterne, har du sjekket om det gjelder alle rundt om i bilen? 

Jeg hadde vel én vindusheis som til slutt fungerte normalt, tok opp alle og renset og fikk alle iorden inkludert auto-opp/ned..

Kinamannen har nye moduler du bare kan swappe inn, men det er ikke så umulig å doktorere de. Ligger link til en howto her et sted.. :p

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å. såpass, ja.. :D

https://www.audiforums.com/forum/b6-models-70/power-windows-not-working-189710/page3/

 

Er det lys i bryterne?

Fungerer takluke (husker ikke om du har det!) komfortlukking/åpning? (hvis du har det også!)

Modulen ligger under føttene dine, 

så sjekk hvordan den ser ut inni, siste tips kan være å se på kabling i døråpninger, særlig førerdøren der én kabel med brudd kan kuke opp hele vindusheissystemet!

Er det noen feilkoder i VCDS? Kan du nå komfortmodulen?

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Å. såpass, ja.. :D

https://www.audiforums.com/forum/b6-models-70/power-windows-not-working-189710/page3/

 

Er det lys i bryterne?

Fungerer takluke (husker ikke om du har det!) komfortlukking/åpning? (hvis du har det også!)

Modulen ligger under føttene dine, 

så sjekk hvordan den ser ut inni, siste tips kan være å se på kabling i døråpninger, særlig førerdøren der én kabel med brudd kan kuke opp hele vindusheissystemet!

Er det noen feilkoder i VCDS? Kan du nå komfortmodulen?

 

 

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Å. såpass, ja.. :D

https://www.audiforums.com/forum/b6-models-70/power-windows-not-working-189710/page3/

 

Er det lys i bryterne?

Fungerer takluke (husker ikke om du har det!) komfortlukking/åpning? (hvis du har det også!)

Modulen ligger under føttene dine, 

så sjekk hvordan den ser ut inni, siste tips kan være å se på kabling i døråpninger, særlig førerdøren der én kabel med brudd kan kuke opp hele vindusheissystemet!

Er det noen feilkoder i VCDS? Kan du nå komfortmodulen?

 

 

Ja, det er lys i alle bryterene. Nei, takluke har jeg ikke :-)

Kan se hvordan den ser ut, mener å huske at møller ikke sjekka ut modulen.

De sa jeg kunne prøve å åpne og lukke døra for å sjekke om det var dårlig kobling, fungerte dårlig.

Ingen feilkoder å finne desverre. 

Kan ta med meg skrivet jeg fikk av møller ved neste treff ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! 

Får ikke sendt DM til deg, kan du sjekke innstillingene dine? :p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.