Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte meg ein vw polo 6r 1.6tdi for rundt 10 mnd siden. Orginalt har den 75hk men er chippa til rundt 110-120hk

 

spørsmålet er kor mykje tåler motor og driverk på desse bilane og eg ser eg har muligheten til å steg to chippe til 140hk, tåler den det?

takk for svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den motoren har vel blitt levert med 75hk, 90hk og 105hk om jeg ikke tar helt feil, så tipper den fint klarer 140hk. MEN, om turbo, kløtsj og andre vitale deler fortsatt klarer detta uten å måtte oppgraderes om ikke lenge vites ikke. Tror det kan komme litt ann på tunet du går for.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det at kløtsjn ryk er ikkje så u forventa, men om girkasse å slikt tåler det😅

 

dett er motorn du får med 75,90,105

 

CCA34289-D9F8-4A46-8D63-732A12737E39.jpeg

 
 
lagt til 0 minutter senere
 

Det at kløtsjn ryk er ikkje så u forventa, men om girkasse å slikt tåler det😅

 

dett er motorn du får med 75,90,105

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du går for et skikkelig tune, og ikke noe jall. Så legges jo kurven slik at NM ikke skal knekke kassa. Om du sjekker på sidene til APR og Revo f.eks så har de ofte info og anbefalinger. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svara!!!

 

Veit du kor mykje NM biln tåler?

 

Også neste spm😅Har du peiling på korleis eg kan slå av full esp edle anti skrens? Veldig bra bil når det gjeld trygghet på snø, men veeldig kjeldi når du vil leike litt!:)

verksted nekter og mener det ikkje er mulig å omprogramere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det kommer til NM og hva motor/kassa tåler tror jeg det er lettest å finne ut motorkode og hvilken kasse du har, så ta en tur på google, så finner du nok svar.

 

Noen biler kan man kode bort ESP med VAGcom eller lignende, jeg tror faktisk ikke verksted har lov til å gjøre det, så de er nok pålagt å si det ikke går.

Men har du prøvd å holde knappen nede lenge? På noen utgaver så skrues antispinn av og esp går i sport ved å trykke på knappen, og om du holder den nede lenger så skrues alt helt av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har prøvd å holde inne, vert på youtube og alt mulig, fant ikkje ut av noko, eg veit eg kan koble fra abs sikringen menne er redd for om noko ant ryker da😂

men om du veit om noke koding eller noko så kan skru av alt så hadde det vert meget oppegåande!😂

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kun OBDeleven, men eneste måten å finne ut om det virker er å prøve 😅

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OBDelven?😂

 
 
lagt til 1 minutter senere
 

Funka det bra?

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, en måte å kode på med mobilen. Link: OBDeleven

 

Har ikke prøvd på min bil ennå da jeg ikke har hatt behovet for å skru det helt av, men den virker ikke likt på alle biler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vert eitt forsøk😎

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.