Tiltrekkingsmomenter Urquattro WR motor

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Holder på å skru sammen min Urquattro WR motor og trenger tiltrekkingsmomenter. Finner momenter på topplokk og ellers utvendig på motor som eksos og innsugsmanifold osv, men ingenting innvendig i motor. Er det noen som har eller vet hvor jeg kan finne disse tekniske hidden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Asgeir!

 

du vet vi sitter og venter på en tråd på bilen din, ikke sant? ;)

 

Men hva tenker du å trekke til i motoren? Rådelager, råder, veiv (450 Nm) ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Ola!

 

Nei, det var jeg ikke klar over:). Bilen er lakkert og i ferd med å monteres sammen igjen med komplett pulverlakkert understell med alle nye foringer og slitedeler.

 

Motoren ligger demontert med nyoverhalt topp, overhalt turbo, nyhonet og nye deler ligger og venter. Trenger momenter på komplett motor, men det viktigste er rådelager, veivaksel lager og kamaksel overfall. Har søkt mye på nett og fant verkstedhåndbok men der var ikke dette med. Fant også en del info på https://audifans.com/mirror/www.isham-research.co.uk/quattro/torque.html men er usikker på om dette er riktig. Vet du hvor jeg kan finne disse momentene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du lager tråd så skal jeg finne litt momenter :D:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Hvis du lager tråd så skal jeg finne litt momenter :D:D

😂😂😂hah! Utpressing! Men jeg er enig... ingen tråd ingen moment..😜

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Hvis du lager tråd så skal jeg finne litt momenter :D:D

Jeg er fersk i å bruke dette forumet og må bare spørre. Hva er forskjellen på å bruke denne tråden mot å starte en ny? 

Starter en ny tråd jeg, ingen problem:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjellen må vel være at det er mer "treffsikkert" å finne en tråd om bilen under f.eks. klassiske biler, og så får denne tekniske tråden ta for seg det spesifikke du lurer på.
Er nok generelt fler som finner det interessant å lese om selve bilen. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da håper jeg noen der ute har momenter til WR motoren^_^

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har dessverre mine verkstedmanualer/servicemanualer bortgjemt i flyttelasset.

 

Forsøkte derfor å finne noe tråd her inne som generelt tar for seg momenter, da jeg vet jeg har funnet det tidligere, men uten hell.

 

Alternativt kan jeg vel rote litt etter manualer i PDF, eller at du kikker på 20V: 3B, RR, AAN, ... som deler samme type grunnkonstruksjon.

 

For bolten på veiva vet jeg det er 450 Nm. Spesialverktøy for å låse, og et "forlenger" for å få 350 NM nøkken til å gi ønskede 450 Nm tiltrekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Jeg har dessverre mine verkstedmanualer/servicemanualer bortgjemt i flyttelasset.

 

Forsøkte derfor å finne noe tråd her inne som generelt tar for seg momenter, da jeg vet jeg har funnet det tidligere, men uten hell.

 

Alternativt kan jeg vel rote litt etter manualer i PDF, eller at du kikker på 20V: 3B, RR, AAN, ... som deler samme type grunnkonstruksjon.

 

For bolten på veiva vet jeg det er 450 Nm. Spesialverktøy for å låse, og et "forlenger" for å få 350 NM nøkken til å gi ønskede 450 Nm tiltrekk.

Denne du tenkte på?? https://vacn.no/forums/topic/199153-tiltreknings-momenter/?tab=comments#comment-2111616

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk! Har fått tak i momenter via en verkstedhåndbok en hadde liggende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja så det kom litt på facebook-gruppen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.