Overhale dynamo og starter

Anbefalte innlegg

Hei
Starterinnslag begynner å fuske og batteriet blir aldri helt fulladet selv etter flere timers kjøring. Jeg skiftet børster på dynamoen for et års tid siden uten at dette hjalp noe særlig. Sist jeg målte hadde jeg over 14v på batteriet med motoren i gang. Jording i chassis fra - pol ser grei ut. Er ikke dette litt snodig?

Uansett, merkeforhandler vil ikke selge/påstår de ikke har deler til starter og dynamo. Ettersom det finnes firma som overhaler disse må det være deler å få tak i? Er det noen her som vet om en forhandler/verksted/nettbutikk som har det som trengs for å overhale starter og dynamo?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har over 14v på batteriet når motoren er igang, så lader den jo greit nok. Hva mener du med "aldri fulladet"? Et 12v batteri trenger 14.4v ved 20grader for å bli fullt. Og en viss tid. Men så lenge du er over 14v så skal det være greit. Har du nytt batteri ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv kun godt å si om Triconor. Dog, har lagt merke til at de er flinke å oppgi pris eks moms, så spør om det evt før, så du ikke får deg en overraskelse.
Arbeidet er det ingenting å klage på :) 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bema har også mye rart til sånt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.