Anbefalte innlegg

Hei jeg har en 12 mod Q5 som jeg ønsker å montere leedbar på . vet noen hvor jeg finner canbus signal ? og eventuelt er det noen som har koblingsskjema.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! 

 

Er vell stort sett pluss og minus + styre strøm du skal finne. 

 

Styrestrøm finner du på kontakten tll hovedlykten, var pin 11 på min B8 (2010) så kan mulig være det samme hos deg. Ville sjekket med med et multimeter for å være sikker. 

 

Kan være en god investering å kjøpe et canbus sikkert relee hvis noe skulle skje så du ikke brenner noe elektronikk. 

 

Jeg kjøpte canbus sikret relee fra Strands hos Mekonomen som har fungert greit hos meg. Fikk en som gikk i stykker først, men fikk ny på garanti heldigvis. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar 👍🏻 Har kjøpt Canbus styre relé men d snakkes om at jeg må hente canbus signal inne i bilen for å gjøre d om til styresignal til rele. Var bare om nån visste hvor jeg finner d :-) og om jeg må d 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Takker for svar 👍🏻 Har kjøpt Canbus styre relé men d snakkes om at jeg må hente canbus signal inne i bilen for å gjøre d om til styresignal til rele. Var bare om nån visste hvor jeg finner d :-) og om jeg må d 

Hørtes veldig knotete ut, har du en lenke til releet du har kjøpt? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

CANM8 hete d . Alle sier at jeg ikke har vanlig styrestrøm ut på lykta men må gjøre om canbus styrestrøm til d 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

CANM8 hete d . Alle sier at jeg ikke har vanlig styrestrøm ut på lykta men må gjøre om canbus styrestrøm til d 

https://www.ekstralys.no/canm8-styrestrmgiver-styrestrom-til-rele-og-fjernlys?gclid=Cj0KCQiA9orxBRD0ARIsAK9JDxQKFA5e1iBvJwYKtDKrxb5Aaz0k_6NZDEJr0F722ejZFnXdxX29fAoaAiYBEALw_wcB

 

Gå på tilleggsinformasjon så står det (merk: dobbelt sjekk at det er den du har).

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Den henter signaler dypere innefra bilens system; noen ganger via OBD port, andre ganger i ledninger skjult under rattstamme osv, avhengig av biltype, hvor disse signalene hentes finnes i dette dokumentet under overskriften "Vehicle CAN Bus Location" - Finn din biltype og se f.eks etter teksten"CAN HI = OBD Pin 1CAN LO = OBD Pin 4 (Ground)" Det betyr at du finner dine to ledere på OBD pinne 1 og 4.

Den kobles opp slik:

RØD: Vanlig positiv (+)

SORT: Vanlig negativ (-)

HVIT: COMFORT canbus CAN HI (Se fil for å finne lokasjon på din bil)

BLÅ: COMFORT canbus CAN LO (Se fil for å finne lokasjon på din bil)

LILLA: Positiv (+)(Maks 1A) Dette er din nye styrestrømsom brukes på relesettet.

Hvilke biler som denne modulen brukes til finnes i denne xls-filen.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.