Anbefalte innlegg

Hei. 
Jeg har ett lite dilemma med sommerfelger om dagen på min nye bil. Har fått tak i noen veldig billige khan convave v10 20x8,5 et32. Har tenkt å senke bilen med eibach 50/45mm senkesett.

Greia blir at jeg vil ha 225/35 dekk på 8,5" for å få en liten strekk på dekkene. Et32 er vel også kanskje Litt i grenseland? Noen som vet om dette vil subbe? 

 

problemet her er at 225/35 har for liten lastindeks, passaten trenger 94. 
og må da opp på 245/35. 
har funnet ett nankang dekk i 225/35 med li på 93. Er det sånn at på EU kontroll så blir dette ikke godkjent?

 

mvh 

Anders 
 

390590F6-839C-49D4-9AE4-4877D6CF773A.jpeg

7C0878E4-CBF7-41E1-BAC8-6D073CA91319.jpeg

C38B8894-45FA-4793-9BC0-26B31F1BB75A.jpeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ET32 er vel uansett for lav ET, er ikke org på disse i 45 landet et sted?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

ET32 er vel uansett for lav ET, er ikke org på disse i 45 landet et sted?

Org et er 40.

disse skulle være et35 når jeg handlet de, men viste seg å være et32. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Org et er 40

Du kan endre 15mm pr aksling. Altså 7.5mm pr side. Om ET40 er org kan du øke til ET32.5 pr side. Kan hende det går da ja. 🙂

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Er det sånn at på EU kontroll så blir dette ikke godkjent?

 

Dessverre er det slik at for lav load index ikke blir godkjent på EU-kontroll.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pleier å EU godkjenne på vinterhjulene jeg.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Du kan endre 15mm pr aksling. Altså 7.5mm pr side. Om ET40 er org kan du øke til ET32.5 pr side. Kan hende det går da ja. 🙂


Er du sikker på det er 15mm? Jeg hørte det var 14mm. 7mm pr side! Liten stund siden jeg fikk greie på det så det er mulig det har blitt endret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan endre 15mm pr aksel, du kan også gå over dette, dog utover dette skal det godkjennes hos SVV. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aah, stemmer. Da har jeg fått feil informasjon!☺️ Beklager å bruke tråden din Anders, men jeg har bare ett kjapt spørsmål. Hvordan får man godkjent annen sporvidde på bilen? Jeg ser man får tuv godkjente spacere, men tenkte de kun kan godkjennes sammen med felger som har høyt innpress?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Aah, stemmer. Da har jeg fått feil informasjon!☺️ Beklager å bruke tråden din Anders, men jeg har bare ett kjapt spørsmål. Hvordan får man godkjent annen sporvidde på bilen? Jeg ser man får tuv godkjente spacere, men tenkte de kun kan godkjennes sammen med felger som har høyt innpress?

Må ha Tüv eller tilsvarende papirer som bekrefter at bilen kan bruke felger utenfor oem spec. Så er ikke bare bare.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For de som lurer så er lovlige dekk handlet. Fant tilslutt dekk med lastindeks 95. Federal Formoza FD2 225/35 ZR20 95W XL

så da kjører vi på. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket med en fra ombyggingsgruppa nå og han sa at hvis de syntes bilen var OK å kjøre selv med forskjellig bredde foran og bak, samt at hjulene ikke går utenfor skjermkant så hørtes han veldig positiv ut til å kunne godkjenne noe slikt. Skulle bare ta med all dokumentasjon selvsagt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.