Anbefalte innlegg

Har dugg i tåkelyset, må tørke, evt bore drenering, evt skifte. Gjør jeg dette utenfra (løsne gitter?) eller fra hjulbuene, eller nedenfra? Andre tips? Vil aktiv bruk tørke ut lykta? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det de runde tåkelysa som var typisk på VW i mange år?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, tror det, når jeg søker på delen passer den til diverse vw

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Hadde slike på amaroken min, de sitter skrudd med 3 skruer forfra, må ta av dekselet rundt i fangeren, tipper det er å dra det ut bare. Jeg borret hull i mine på undersiden, 2mm tror jeg. Åsså tok jeg ut pæra og blåste det tørt med luftpistol, sjekket at orginal utlufting i lampa åsså var åpen, og etter det var det aldri noe problem med dugg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må prøves! Takk! 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Googlet litt mer, og så viser det seg at det er en kjekk egen "inspeksjonsluke" i innerskjermen for å kunne bytte tåkelyspære. (Så den først når jeg fikk litt mer lys!) Så da antar jeg at jeg også får løsnet gitteret fra innsiden (ikke mulig å dra det ut utenfra) - gjennom luka. Deretter skru løs hele pære"klumpen" forfra, og fram med drillen. Tror det er et lufterør også, bør sjekke om det er åpent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er mulig det sitter anderledes på Tiguan enn Amarok 😅

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde med å blåse varm luft inn bakfra (i pærehullet), men det hjalp bare en stund. Kom ikke til med drill.

 

Lyspæreskift kan nok gjøres bakfra, fra luka i hjulhuset, men ikke skifte av hele lampa. (Og jeg lurer på om ikke pæreskift går like raskt forfra nå...)

 

Lampebytte: Det er et hull under den ene spilen, nærmest midten av bilen, hvor lyset kan høydejusteres gjennom, og også egnet for å trekke ut gitteret. Total 9 steder hvor det er "klips" http://www.tiguande.com/749/nebelscheinwerfer.html

Deretter går resten på et par minutter. kun skru ut en torx samt kable av. Det meste er enkelt når man vet :-)

Fant en sprekk i den gamle lampa på den "usynlige" siden, så ikke rart det dugget.

 

Skriver erfaringen her, så finner jeg det igjen når jeg har glemt det igjen og må bytte den andre :-)

 

(Og nei, jeg brukte ikke momentnøkkel VAG 1783 for pæremontering....)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.