Termostat Audi BFB 1.8t - kvalitet på original, eller er OEM greit?

Anbefalte innlegg

Har noen her erfaring etter bytte av termostat på BFB-motoren med elektrisk termostat?

Sikkert likt på mange andre med elektronisk styrt kjøling..

 

Jeg har en lite forutsigbar overoppheting på A4-cabben: 

Normalt fast på 110 grader på ELM, 90 på nåla på tomgang og elektronikken skal visstnok senke temperaturen på 'full gass'. Den har begynt å dra på varmeapparatvifta før den er varm den siste tiden, (etter eksosbytte) og ved kjøring på landevei stiger plutselig tempen og varsel kommer på i displayet. Da sier ELM 119 grader, og kun tomgang gjør at tempen går relativt raskt ned igjen, mot normalt rusing på andre biler.. (dermed sannsynligvis ikke vannpumpe.)

Ingen feilkoder, så teoretisk skal sensorene være i orden..

 

Jeg mistenker for så vidt G62 tempsensor også, og har hatt en lekkasje jeg mistenker er fra huset i bakkant av toppen, men den ser ut til å ha stabilisert seg på et vis.. Kan lekkasjen vært gjennom G62?

Bilen har gått 180', så det er kanskje ikke så rart noe konker. Jeg mener det er grønn G62, men det er skikkelig trangt nedi der.. 

 

Jeg fikk pris på Møller, men men synes originalprisen er 'noe' drøy, snaut 3200 for termostat og G62.. :p 

Er det greit å kjøpe dette på f.eks. Eurodel? Tenker Febi, Mahle eller BEHR, (Hva er egentlig OEM leverandør på disse? Er alle nå 'made in China' uansett?) ser at noen mener at man kun burde handle dette på Møller, men det er ikke akkurat 'rocket science'..

Kanskje holde meg til Møller på G62-sensoren, eller er 'OEM' like bra?

 

Meninger og erfaringer mottas med takk, begynner å bli litt lei lekkasjer og lettere koking nå.. :p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Handler en fra 'FEBI BILSTEIN', så får vi se. Ikke den verste delen å bytte ut på den motoren uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Handler en fra 'FEBI BILSTEIN', så får vi se. Ikke den verste delen å bytte ut på den motoren uansett.

Febi bilstein har fungert fint når jeg har handlet dem før ihvertfall. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.