Pulverlakkering bremsekalippere

Anbefalte innlegg

Noe som har erfaring med pulverlakkering av alu kalippere?

Har snakket med Bergen Eloksal som sier at over 150 grader så blir lakken myk og de tror lakken svekkes og kan bli dårlig etter flere slike runder.

Vanlig gatebruk er nok ok, men trackdays gir nok over 150 grader ..

Prisen for lakkering av 2 stk er 1000ex mva.

 

Tips anyone?

 

 

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke erfaring med pulverlakk på kalippere, men vil tro det fort kan bli mykt over tid med banekjøring. Spesielt når bilen blir parkert etter noen heftige runder og skivene oser fra seg av varme.. Spørs jo litt etter hva finish man vil ha men har god erfaring med Hammerite på kalippere, de har også en spesial primer til alu. Også får man jo dedikerte produkter som Foliatec f.eks.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tillegg finnes det høytemp lakk - som tåler opp til 650 - 850 grader C. Jeg har det på calipere på en av mine biler og har ikke hatt noe problemer rundt varme. Handlet lakken (på sprayboks) hos Steinar Stolen på Rasta - husker ikke navnet på lakkboksene. Men jeg har også kjøpt brake caliper spray fra Motip (produsent) som har mange flotte farger

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt Bilxtra sin kaliperlakk på våres Monoblock kalipere bak.Ser ut til å holde ennå.

Men da glassblåste vi for å få skikkelig bit med lakken.

Brukes kun til trackdays.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går helt fint lakkere kalipere med pulverlakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt delte meninger her.

Selv er jeg av den oppfatning at hvis en skal få lakken til å sitte bra og se fin ut så må det pulverlakkeres... 

Men der er jo mulig jeg tar feil... ? 

Noen som vet hvordan orginale brembo alu kalippere er lakkert ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.