Risting i Touran, noen som har vært borti dette?

Anbefalte innlegg

Sliter med at Touranen (2011) rister når jeg kjører. Spesielt rundt 70 km/t....

 

Hjul er blitt avbalansert "100" ganger, lufttrykk sjekka, bremser sjekka....

 

Trodde først det var vinterfelger som hadde blitt retta som ikke var runde, men så fortsatte dette da sommerhjula kom på.....

 

Teorier rundt bremser, drivaksel mm ble sjekka ut men ingen ting er funnet galt....

 

Noen sier at disse bilene er litt "nervøse" men jeg opplever ikke Touranen som det og den var ikke slik før vinteren ifjor da dette starta.

 

Håper noen har noen teorier pga det er irriterende å kjøre slik og den dagen jeg skal selge den har jeg heller ikke lyst til at det skal være sånn....

 

Noen har også sagt at alt fra 18" og oppover vil få denne bilen til å riste.....har kun 17" så dette skulle heller ikke være et problem. Har kvalitetsdekk (conti og Nokian) og kun originale felger fra VAG.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det slik at hele bilen rister eller bare i rattet? Stopper ristinga under akselerasjon eller deakselerasjon? Noe spesielt turtall det rister på? Hvordan motor? 

 

Hvordan er bilen i hard bremse? Bremser den rett eller føles det ut som bilen vil dra seg til siden hvis du ikke holder i rattet? 

 

Første jeg tenkte var bremser som henger litt siden du har sjekket det mest åpenbare. Men ser jo at du har sjekket bremser og. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

140hk tdi....

 

Rister i ratt og bil....Rister som sagt mest i 70km/t.... Det som er rart....

 

Har bytta en kalipper bak nå nylig, men den har ikke noe med det å gjøre....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rister det mer ved akselerasjon / motorbrems?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det at det rister spesielt mye på 70kmt betyr jo akkurat da treffer bilen en vibrasjon/resonans som forårsaker dette. Og siden det er relativt til hastighet er det nok noe roterende som lager vibrasjonene.

 

Greier du å kjenne hvilket hjul det kommer ifra? Er en felg varmere en de andre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.