Ettermontere hengerfeste - A3 Sportback 8V

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg ønsker å få ettermontert hengerfeste (avtagbart/innfellbar) på min A3 Sportback 8V S-Line - 2014mod.

Har sjekket litt rundt med pris, Møller skal ha 20+ tusen.. ler.. mens, jeg håper å finne noen som kan gjøre det litt rimeligere... Men, jeg ønsker selv å gjøre dette skikkelig. Og lurer på om noen har tidligere fått tak i eller om det finnes A3/S3 rear diffuser med luke for hengerfeste. Møller sier de vil skjære ut hull, men dette vil bli for stygt på diffuser montert idag.

Kanskje noen har slikt liggende og ønsker å selge..?

123_965426516.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo være greit å sjekke f.eks. med eurodel.no om hva som finnes til akkurat din modell.

 

Tipper mye mekanisk montering kunne du gjort selv, og koblet deg på bilens opprinnelige ledningsnett osv, men at det fort trengs en koding av bilen for at det nå sitter hengerfeste på den (deaktivering av ryggesensorer når i bruk, pærevarsel, ...).

 

Slik koding kan du jo også muligens finne instruks til på nettet, og deretter søke noen med diagnoseverktøy via forumet her f.eks. ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er nok mye en selv kan gjøre, men jeg er litt 10 tommeltotter og jeg betaler gjerne ekstra for å være sikker på at dette blir bra.

Har nå snakket med Auto-proff Haugesund, og de ville gjerne se på dette. De forstod hva jeg mente og kan kanskje komme opp med en god løsning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke det A3 du bla må skifte radiatorviften? @Alexander Stamsaas har gjort dette på en A3 mener jeg å huske. Du får søke opp tråden hans.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Er ikke det A3 du bla må skifte radiatorviften? @Alexander Stamsaas har gjort dette på en A3 mener jeg å huske. Du får søke opp tråden hans.

 

Jeg fikk pristilbud fra Møller Bil.. Stod kun montering av hengerfeste og at de måtte skjære opp støtfanger under diffuser.

Jeg håper å ha en såppas oppgradert motor/vifte at selv med 1.500kg hengende bak skal den klare det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Er ikke det A3 du bla må skifte radiatorviften? @Alexander Stamsaas har gjort dette på en A3 mener jeg å huske. Du får søke opp tråden hans.

Jeg gjorde dette på min ja :) hvor mye jobb det er kommer ann på bilen. Min var svensk og ikke forberedt for hengerfeste. Da måtte kjølevifte byttes og ledningsnett strekkes bakfra og helt frem til komfortmodulen, samt montere og kode styreenhet for kroken. Og montere kroken åpenbart :) Det er noen år siden nå, men jeg mener at alle norsksolgte var forberedt for krok, så slipper noe billigere unna der (vifta koster over 10k). Usikker på hvor mye av nettet som er i forberedte biler. Jeg kodet alt selv med Vcds, og alt fungerte som det skulle, unntatt én ting, det var deaktivering av ryggesensor med henger på. Endte opp en tur på Møller som la inn en kode, og vips, så var det i orden :) da ble også Etka oppdatert med at bilen hadde krok, så delefilmen stemte med det :)

 

S3 er ikke typegodkjent med krok, så S3 diffuser finnes ikke med luke. Sline diffuser finnes med luke :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Jeg vurderer å gjøre dette også på 8V (2014 mod). Det er ei luke under på bakfangeren, så håper det er klargjort for hengerfeste. Er det flere å velge mellom? Kan man få svingbart? Er veldig fornøyd med henger festet på A6, hvor kontakten er integrert i kroken. Skal sjekke hos Albjerk i dag. 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilpost. får ikke til å slette

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei en liten status. Kan informere om at jeg fikk prisforslag med VACN rabatt hos Albjerk på litt over 10k (kun deler). Denne A3 sportback som jeg skal installere på var klargjort for hengerfeste. Hengerfestet er avtagbart. Svingbart er ikke tilgjengelig før facelift mod. (fra ca 2015/2016).

Får se om jeg får det til. 9_9

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.