Covid-19-kompatibel vårmønstring/lokallagstreff - Eikeren rundt 1. mai!

Anbefalte innlegg

Kjære alle medlemmer i Vestfold!

 

Nå har det gått lang tid siden siste treff, og mange har vel ekstra lyst til å ta en tur med bilen!

Vi har tenkt at Vestfold, som er verdens beste sted å bo, selvfølgelig også har verdens beste veier! Vi satser også på at alle 1. mai aktiviteter er avlyst, derfor kan vi ta en kjøretur.

 

Vi må selvfølgelig følge alle retningslinjer for sosiale aktiviteter, så vi må ta noen forbehold og ha endel kjøreregler:

-Hold avstand til neste bil, minst to meter.

-Ikke mer enn fem i hver bil

-Krysser du riksgrensen for å være med på turen, må du vente 14 dager hjemme først.

-Alle biltyper tillatt, men har du en VAG, er jo det å foretrekke.

-Hold dere i bilen, evt. hold god avstand hvis dere MÅ ut av bilen på ett eller annet tidspunkt.

 

Berøringsfri kjøretur!

Turen tar ca. 2 timer i henhold til Google maps, dette er uansett ikke noe Cannonball run, så tiden kan nok bli noe utvidet.

image.thumb.png.1a2d817d09942a27d1b2818e177763ef.png

 

Link til turen på Google maps:

https://www.google.com/maps/dir/59.3707788,10.2650725/59.5154488,10.124805/59.6951638,9.8779184/59.6968336,9.8371488/59.6254912,9.7125432/59.5243038,9.8082866/59.471172,10.0959686/59.3701861,10.2614079/@59.528992,9.9846763,10.78z/hidden=!4m20!4m19!1m0!1m0!1m0!1m0!1m0!1m5!3m4!1m2!1d10.0779662!2d59.4989417!3s0x46412d77cd459eb3:0x3275a45373e52f09!1m5!3m4!1m2!1d10.2277363!2d59.3629706!3s0x4646cbdcca237947:0x29e024cfe302638f!1m0!3e0

 

Avreise fra Revetal kl. 1200, der er det også åpen Burger King med drive-through, så er man sulten er det god mulighet før å tanke opp der eller CircleK før turen starter! 

 

Vi kjører RV19 mot Hof , videre langs Eikeren.

Ved Sandshaugen tar vi av til venstre mot Fiskum og fortsetter FV70 til vi tar av til venstre mot Skolleborg og FV73.

På Skollenborg tar vi av mot Larvik, og følger FV40 til vi tar av til høyre inn veien til Passebekk/Skrim.

Obs, denne veien er ofte litt humpete.

Fortsett til du ser en hengebro til venstre og ta av veien og kjør over denne!

OBS! Maksimalt 1 bil på broen om gangen! (3 tonn)

Ta til høyre i neste kryss og fortsett på FV40 til Hvittingfoss.

Ta av mot Tønsberg i rundkjøringen, og fortsett til du kan ta av til Gran/Vassås kirke. (Kommer litt brått på)

Følg veien mot Tønsberg, og ta av til venstre mot Fossan.

Liten endring:

Ta av til høyre ved Askjer Bru, står skiltet mot Ramnes.(Scenic route!) Deretter mot Revetal.  

Turen avsluttes der den begynte.

 

Møt opp i god tid, men følg alle gjeldende retningslinjer.

 

Vi håper på mange biler, dette bør være en trygg og fin aktivitet for alle!

 

PS! Det er selvfølgelig mulig å tilslutte eller forlate på andre steder, sjekk reiseruta og møt opp i god tid!

PS2! Følg skilting og fartsgrenser, bruk pengene på noe nyttig i stedet for politiets julebord! 

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser og høres ut som en nydelig tur! 

 

Endte opp med å få en 12 timers-vakt på 1 mai, på feil del av døgnet så passer dårlig her :(

 

Ta masse bilder, så håper jeg vi kan få til flere turer soon! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Ser og høres ut som en nydelig tur! 

 

Endte opp med å få en 12 timers-vakt på 1 mai, på feil del av døgnet så passer dårlig her :(

 

Ta masse bilder, så håper jeg vi kan få til flere turer soon! :D

God vakt!!! ☺

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Liker tiltaket!

Du er selvfølgelig hjertelig velkommen, Ola! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal tenke på det, er dog lite spesielt som er klart for 1. mai (Golf, urquattro, 100en), men skal sjekke litt med familien. :)
Alltid vært nysgjerrig på Vestfossen, og burde kanskje vært en tur i Sandefjord...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

4 hjul med ratt og motor - da er all velkommen, okke som kjøretøy. I disse tider tar vi det vi kan få - og det viktigste er å samle noen på en runde i vakkert vårvær (for det har jeg bestilt). Kjenne litt på vårveiene og på å være sammen fra hverandre. Så, innmari hyggelig om andre også finner veien hitover for en kjøretur. Velkommen til folket, i alle fall! ☺

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg jukset litt og tok en testrunde i går, kan meddele at veien er fin og det er ikke noe problem å kjøre i fartsgrensa selv om veien er litt humpete.

Den smale brua er åsså VELDIG smal 😂

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Jeg jukset litt og tok en testrunde i går, kan meddele at veien er fin og det er ikke noe problem å kjøre i fartsgrensa selv om veien er litt humpete.

Den smale brua er åsså VELDIG smal 😂

 

Så bra!! Du er helt sjef!! : rock :

Hva? Den brua er akkurat heeelt passe, for tenk! :D

2017_2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

 

Så bra!! Du er helt sjef!! : rock :

Hva? Den brua er akkurat heeelt passe, for tenk! :D

2017_2.jpg

Hjelpe! Smalt gitt! 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er såpass small at jeg skvatt litt når jeg kjørte utpå, aldri før har golfen virket så stor 😂😂

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må gjøre det litt spennende også.. :P

Husk! Bare én bil om gangen utpå!

(Vi møtte en Q7 der en gang, med en eller annen 'miniSUV' i hælene.. Vil tro den virker ennå trangere i en Q7..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tatt en liten testrunde i dag - med håret blafrende i vinden og is! Fin tur på litt over 2 timer og deilige vår i norsk natur! Glede seg til fredag! ☺

260420_02.jpg

260420_04.jpg

260420_05.jpg

260420_08.jpg

260420_10.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke ut som solen vil skinne på vår vei i morgen, men det skal ikke regne. Dette kan bli en vakker vårtur! Har du ikke enda bestemt deg? Bli med, da vel! ☺

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei sveis!

 

Da jeg ser meg litt lei å surre rundt i og med gammelt hus, planlegger jeg å bli med i morgen. Har alltid vært litt nysgjerrig på Vestfossen som jeg har skimtet på vei til/fra Kongsberg.

 

Dog tror jeg at det blir omtrentlig Holmestrand Nord, og følge oppover mot Kongsberg-traktene, ellers blir det endel frem og tilbake. Ant. i bilen, uvisst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Hei sveis!

 

Da jeg ser meg litt lei å surre rundt i og med gammelt hus, planlegger jeg å bli med i morgen. Har alltid vært litt nysgjerrig på Vestfossen som jeg har skimtet på vei til/fra Kongsberg.

 

Dog tror jeg at det blir omtrentlig Holmestrand Nord, og følge oppover mot Kongsberg-traktene, ellers blir det endel frem og tilbake. Ant. i bilen, uvisst.

 

Good news - veldig hyggelig at du slenger deg på! Man kan trenge å lufte vettet litt når man holder på med hus... Vi gleder oss til du slenger deg på! ☺

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Kun 3 biler?

 

Nei, hehe. Synd ikke alle bruker Forumet. Vi blir nok 8 biler + deg! 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da gleder vi oss, det skal bli opphold og 12-14 grader, så rull ned vinduene når dere kjører over hengebrua! :D

Jeg har også gjort en bitte liten endring helt på slutten av turen, så pass på å kopiere ruta fra første innlegg!

 

Husk: AVREISE kl. 12, så møt opp i tide! 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Da gleder vi oss, det skal bli opphold og 12-14 grader, så rull ned vinduene når dere kjører over hengebrua! :D

Jeg har også gjort en bitte liten endring helt på slutten av turen, så pass på å kopiere ruta fra første innlegg!

 

Husk: AVREISE kl. 12, så møt opp i tide! 

 

Er da ingenting å klage over. Perfekt fotovær kalles det, med wetlook. : smil :

Tenker meg avreise herfra ca kl 11, da bør jeg omlag 40 min senere være på Grelland for litt rasjonering før jeg svinger meg innover 32/35 og venter på dere der (en eller annen plass).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Er da ingenting å klage over. Perfekt fotovær kalles det, med wetlook. : smil :

Tenker meg avreise herfra ca kl 11, da bør jeg omlag 40 min senere være på Grelland for litt rasjonering før jeg svinger meg innover 32/35 og venter på dere der (en eller annen plass).

Ser deg ved rundkjøringen på Hillestad ca 12:15! ☺

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Film på vei! :p

20200501_173837.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

95143666_3430782556935411_35839813475777

 

95798097_3430782576935409_50669244713072

 

95172981_3430782596935407_60649550112452

 
 
lagt til 1 minutter senere
 
Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Film på vei! :p

20200501_173837.jpg

 

 

Spennende! Hva trenger du tommestokk for? Neeei glem jeg spurte... : brick :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.