Golf 1 1.8l motor ønskes kjøpt

Anbefalte innlegg

Har en 91mod golf 1 cab jeg prøver å finne en fungerende motor til. 

Med eller uten girkasse. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det slik digifant motor du er ute etter?


Det er jo generelt veldig mange Golf 1, Golf 2 og Passat 35 som deler samme teknkiske basis for EA827.

Om det bare trengs en topp og bunndel for å erstatte noe du har er det ganske plankekjøring, men er mange varianter av motorstyring/bensintilførsel (forgasse, innsprøytning, osv...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Korrekt.  Er med digifant jeg er ute etter. Så golf 1 og golf 2 motor er av interesse. Gjerne en komplett motor : )

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men trenger du kun mekanikken for topp og bunndel, eller virkelig komplett motor med innsprøytningssystem osv?

 

Spør litt, fordi endel grunnbasiser (topp og blokk, dette som kalles "short block" ??) kan være alternativer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint at du spør. Jeg trenger virkelig en komplett motor. Har ikke motor eller noe motordeler til den. Bilen har hatt en g60 turbomotor i seg.  men denne skal selges for å få bilen tilbake til original stand.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner. Digifant er kanskje ikke det vanligste å få tak i, men kunne jo vurdere andre mer basic oppsett (RP fra Passat eller mk2, er katalysator motor.)

@Andreas Westby @Marius Ward @Joachim Næss noe kjennskap til cab motor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har funnet en 1.8l motor som har sittet i golf 2 syncro country 92 mod.  Motoren er av type 19E-299?

Noen som kan forklare hva det betyr?  Er denne av type innsprøytningsmotor og bruker digifant 1 eller digifant 2?  ledningsnett følger ikke med men jeg har digifant1 og 2 liggende med ecu og ledninger i håp om at disse kanskje kan fungere med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer nok ikke.

Golf 2 er Typ 19E, så jeg tenker 19E-299 kun identifiserer kjøretøyet som Golf Country.

 

Motorkoden står stanset sammen med produksjonsnummeret øverst mot anleggsflaten mot toppen.

Jeg mener å huske at country kjører med 1P motoren, i cab heter vel den 2H?. Den motorkoden bør du kunne finne på en hvit lapp i "bagasjerommet" eller serviceheftet.

 

Jeg vil tro du fint kan bruke denne sene Country motoren med utgangspunktet ditt. Er jo omtrent ikke Digifant-motorer i Golf 1+2.

 

Finner om 98hk 1P her:

https://www.doppel-wobber.de/forum/Information_90_VW-Golf-Motoren.html

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for godt svar!

 

ifølge linken du delte så burde det gå med digifant. så det hadde jo vært veldig gode nyheter ; P  jeg får være i tenkeboksen noen dager til. men klør jo litt i fingrene med all denne ledigen tiden nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ingen erfaring med digifant motorer selv...

...men skal være så ærlig å si jeg blir overrasket om du ikke får til noe på bakgrunn av dette. Håper ikke motoren du fant er for kostbar da..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

valid point. burde absolutt være muligheter med den motoren.

motoren  ligger ute for litt under 5k. så er jo fristet til å kjøpe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

5K, tja. Generelt finner man vel så lite "spesielle" motorer rimeligere, men igjen, da får du det du trenger og ferdig med det...

Lykke til! Får oppdatere tråden etterhvert da

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk! Motor er bestilt og blir levert iløpet av uken. Trenger bare et grenrør nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sender deg en PM jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I anledning betalt kontingent kan jeg bidra litt :

 

En del tyskere har god erfaring med å bruke 2E bunndel sammen med øvrig 2H-teknikk. Digifanten har ikke noen betenkeligheter med det lille ekstra volumet. Da blir det litt mer moment med lavterskel innsats. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tøft! nå har jeg ordnet motor. men helt glemt denne trådenO.o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.