'17 A4 Allroad 3,0 TDI godkjenning av effektjustering

Anbefalte innlegg

Har en 2017 Audi A4 Allroad B9 med 3,0 TDI motoren på 218 hk. Så vidt jeg vet har denne eksakte motoren en versjon på 272 hk også. Kort sagt ønsker jeg å justere opp effekten til 272 hk, og å få det godkjent i vognkortet. OCT Tuning har en del TUV-godkjente tuning-pakker, men ikke til akkurat denne motoren. Møller mener at de ikke har utstyret (eller ønske) om å gjøre det. Biltilsynet nevnte at det man trenger er en avgassmåling for å bekrefte at bilen overholder utslippsstandardene som eksisterte da bilen var ny, samt en effektmåling.

 

Er det da virkelig så enkelt at man kan kjøpe en ikke godkjent tuning, skaffe de to målingene og vise bilen på Biltilsynet så er det OK? Gode innspill og tips mottas med takk :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at 218 har en mye svakere girkasse enn i 272 utgaven. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Har en 2017 Audi A4 Allroad B9 med 3,0 TDI motoren på 218 hk. Så vidt jeg vet har denne eksakte motoren en versjon på 272 hk også. Kort sagt ønsker jeg å justere opp effekten til 272 hk, og å få det godkjent i vognkortet. OCT Tuning har en del TUV-godkjente tuning-pakker, men ikke til akkurat denne motoren. Møller mener at de ikke har utstyret (eller ønske) om å gjøre det. Biltilsynet nevnte at det man trenger er en avgassmåling for å bekrefte at bilen overholder utslippsstandardene som eksisterte da bilen var ny, samt en effektmåling.

 

Er det da virkelig så enkelt at man kan kjøpe en ikke godkjent tuning, skaffe de to målingene og vise bilen på Biltilsynet så er det OK? Gode innspill og tips mottas med takk :-)

 

Det er i utgangspunktet "så enkelt", men husk at de målingene må være gjort av noen som er godkjent til å gjøre sånt, og det tror jeg ikke finnes, ikke på effekt ihvertfall. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

TÜF er godkjent, jeg har brukt de flere ganger for å dokumentere effekt. Litt pes siden du må til Tyskland. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

TÜF er godkjent, jeg har brukt de flere ganger for å dokumentere effekt. Litt pes siden du må til Tyskland. :)

 

Ja poeng, tenkte i norge jeg. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk også at quattro Ultra har grense på 450Nm på begge clutchene. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor må du ha effekten i vognkortet egentlig? Ved evt. skade?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.