Anbefalte innlegg

Hei, dette er mitt første innlegg. Jeg har forsøkt å søke i forumet, beklager hvis spørsmålet er stilt før.


Jeg har nylig kjøpt en 2012 Tiguan som har vært tilbakekalt etter "dieselgate-skandalen". Bilen har fått ny programvare hos VW. Jeg hadde samme bil for noen år siden og synes denne Tiguanen går vesentlig dårligere enn min forrige (som jeg ikke tror var endret på). Den rykker og nykker innimellom rundt 1800-200rpm. Den virker også en del sløere og svarer ikke like godt på gassen.

 

Jeg snakket med de på TS-racing og de sa det var en smal sak å tune bilen + fjerne EGR. Har bestilt time til uken.

Men så har jeg Googlet litt, og søkt her på forumet, og får litt forskjellige erfaringer med TS-racing og ikke minst at bilen kanskje ikke går gjennom PKK hvis den chippes og har fjernet EGR.

Hva tenker dere. Er det "en smal sak" som TS sier og vil bilen bli underkjent på PKK? Er det andre løsninger på en bil som ikke går skikkelig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 2013 (TDI140) med oppgraderingen, og kan ikke huske å ha merket noen forskjell. Får gul motorlampe en sjelden gang, men den forsvinner igjen. Har fått preventivt tips om å kjøre motor varm, deretter 22-2500rpm i 15-20 min (for å trigge regenerering?), så det gjør jeg så ofte det passer, typisk ved låse i 5te gear på motorvei, siden det ikke er så mange andre steder hvor det er så enkelt å holde konstant fart. Og generelt sett innbiller jeg meg at bilen går bedre etter ferie-/langturer.

 

Ikke direkte det du spurte om, men.....

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Jeg har 2013 (TDI140) med oppgraderingen, og kan ikke huske å ha merket noen forskjell. Får gul motorlampe en sjelden gang, men den forsvinner igjen. Har fått preventivt tips om å kjøre motor varm, deretter 22-2500rpm i 15-20 min (for å trigge regenerering?), så det gjør jeg så ofte det passer, typisk ved låse i 5te gear på motorvei, siden det ikke er så mange andre steder hvor det er så enkelt å holde konstant fart. Og generelt sett innbiller jeg meg at bilen går bedre etter ferie-/langturer.

 

Ikke direkte det du spurte om, men.....

 

 

Rart at vi "må" endre kjøremønster for at bilen ikke skal gå dårligere, eller enda verre få feil? Å fjerne EGR høres for meg ut som et bedre alternativ ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere som nevner at partikkelfilter blir fortere tett med bare fjerning av egr da den hjelper til på regenering av dpf. KRB tok dyno av tiguan 2.0tdi før og etter ea189 software og den hadde mer hk og nm over hele linja. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.