#1 Skrevet Juni 29, 2020 (endret) Da har det seg sånn at jeg i fjor gikk på et lite "impulskjøp" av et stykk golf 4 GTI. Denne viste det seg å være litt mer jobb/problemer med en jeg hadde tenkt. Vurderer nå tanken å bytte motoren fra denne over til den gamle golfen min som bare har 1.6l... GTI motoren er en 1.8T AGU og den andre er en 1.6l 16V BCB. Er det noen som vet om dette er et relativt greit bytte? Og noen som vet hva slags dokumentasjon SVV trenger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 29, 2020 Gå for all del i dialog med SVV. Om du bytter over alt av motor, drivlinje, understell og bremser, antar jeg skiftet vil være ganske rett frem å få godkjennelse for. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 30, 2020 Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement 10 hours ago, Ola L Lereim said: Gå for all del i dialog med SVV. Om du bytter over alt av motor, drivlinje, understell og bremser, antar jeg skiftet vil være ganske rett frem å få godkjennelse for. Ok takk for svar. Er i dialog med SVV ja, har fått søknadsskjema som jeg må få fylt ut og sendt inn. Tanken er å bytte over motor med utstyr, girkasse, drivaksler og bremser foran. Bak er bremsene like. Med understell hva tenker du på da? Ettersom jeg vet og ser så er travers, bærearmer, styrestag osv det samme. Fjærer og dempere trenger jeg ikke tenke på da jeg har coilovers 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 30, 2020 Jeg tenkte på understell som i at SVV har blitt ganske restriktive på dette med akselvekter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 2, 2020 Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement On 6/30/2020 at 9:37 PM, Ola L Lereim said: Jeg tenkte på understell som i at SVV har blitt ganske restriktive på dette med akselvekter. Ok, men siden dette er likt på begge modellene så er vel ikke det aktuelt? Tenker jeg skriver i beskrivelsen på søknaden at det er like deler ihvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 2, 2020 Mistenker jo at akselvektene er forskjellige på en 1.6 og en 1.8T (GTI). Ettersom du har gewinde, så sjekk at dette dekke akselvektene for GTI, og påpek det ovenfor SVV. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 2, 2020 Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement 1 hour ago, Ola L Lereim said: Mistenker jo at akselvektene er forskjellige på en 1.6 og en 1.8T (GTI). Ettersom du har gewinde, så sjekk at dette dekke akselvektene for GTI, og påpek det ovenfor SVV. Gewinde? Ok takker. Får ikke sjekket maks aksellast på GTI-en på SVV sine sider da... Står bare "ikke oppgitt". Får sjekke litt mer når jeg kommer hjem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 2, 2020 Justerbart understell, kjent som coilover suspension på engelsk, Gewindefahrwerke på tysk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 2, 2020 Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement 2 hours ago, Ola L Lereim said: Justerbart understell, kjent som coilover suspension på engelsk, Gewindefahrwerke på tysk. Aha skjønner det var nytt begrep for meg. Tillatt aksellast på GTIen er 950/895kg, og coiloverne har tillatt askellast til 1020/1020kg så da er de innafor også. 1 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 2, 2020 Da er søknaden sendt så da er det bare å krysse fingrene. Takk for hjelpen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...