Anbefalte innlegg

Da har det seg sånn at jeg i fjor gikk på et lite "impulskjøp" av et stykk golf 4 GTI. Denne viste det seg å være litt mer jobb/problemer med en jeg hadde tenkt.

Vurderer nå tanken å bytte motoren fra denne over til den gamle golfen min som bare har 1.6l...

GTI motoren er en 1.8T AGU og den andre er en 1.6l 16V BCB.

 

Er det noen som vet om dette er et relativt greit bytte?

Og noen som vet hva slags dokumentasjon SVV trenger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå for all del i dialog med SVV.

 

Om du bytter over alt av motor, drivlinje, understell og bremser, antar jeg skiftet vil være ganske rett frem å få godkjennelse for.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Gå for all del i dialog med SVV.

 

Om du bytter over alt av motor, drivlinje, understell og bremser, antar jeg skiftet vil være ganske rett frem å få godkjennelse for.

Ok takk for svar.

Er i dialog med SVV ja, har fått søknadsskjema som jeg må få fylt ut og sendt inn. 

Tanken er å bytte over motor med utstyr, girkasse, drivaksler og bremser foran. Bak er bremsene like.

Med understell hva tenker du på da? Ettersom jeg vet og ser så er travers, bærearmer, styrestag osv det samme. Fjærer og dempere trenger jeg ikke tenke på da jeg har coilovers 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenkte på understell som i at SVV har blitt ganske restriktive på dette med akselvekter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Jeg tenkte på understell som i at SVV har blitt ganske restriktive på dette med akselvekter.

Ok, men siden dette er likt på begge modellene så er vel ikke det aktuelt?

Tenker jeg skriver i beskrivelsen på søknaden at det er like deler ihvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mistenker jo at akselvektene er forskjellige på en 1.6 og en 1.8T (GTI).
Ettersom du har gewinde, så sjekk at dette dekke akselvektene for GTI, og påpek det ovenfor SVV.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Mistenker jo at akselvektene er forskjellige på en 1.6 og en 1.8T (GTI).
Ettersom du har gewinde, så sjekk at dette dekke akselvektene for GTI, og påpek det ovenfor SVV.

 

Gewinde?: klø :

Ok takker. Får ikke sjekket maks aksellast på GTI-en på SVV sine sider da... Står bare "ikke oppgitt". Får sjekke litt mer når jeg kommer hjem

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Justerbart understell, kjent som coilover suspension på engelsk, Gewindefahrwerke på tysk. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Justerbart understell, kjent som coilover suspension på engelsk, Gewindefahrwerke på tysk. ;)

Aha skjønner:glad: det var nytt begrep for meg. 

Tillatt aksellast på GTIen er 950/895kg, og coiloverne har tillatt askellast til 1020/1020kg så da er de innafor også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er søknaden sendt så da er det bare å krysse fingrene.

Takk for hjelpen xD

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.