Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har byttet bremseklossene foran på en 2014 VW Passat. Når bilen nå står jekket opp så er det horisontalt slark i begge fremhjulene. Ratte har også den samme slarken. Hva kan det være som er galt? Jeg setter stor pris på alle svar. På forhånd takk. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig lenkarmsforinger, ettersom du snakker om horisontal slakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Mulig lenkarmsforinger, ettersom du snakker om horisontal slakk.

Ok.  Tusen takk for tipset. Er de vanskelige å bytte på en 2014 Passat?  

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Mulig lenkarmsforinger, ettersom du snakker om horisontal slakk.

Ok.  Tusen takk for tipset. Er de vanskelige å bytte på en 2014 Passat?  

 
 
lagt til 0 minutter senere
 

Hei! Er det noen som har noen andre forslag? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det dødgang på rattet? 🤔 Kan jo være tannstanga som er sliten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Er det dødgang på rattet? 🤔 Kan jo være tannstanga som er sliten.

Hei! Det som er at jeg har byttet bremser og stabstag foran på bilen. Når jeg har jekket opp begge forhjulene og presser på hjulene sideveis horisontalt så er det en liten bevegelse både inn og ut på hjulene, denne bevegelsen skjer også likt på rattet. Det eneste som jeg synes var litt merkelig når jeg byttet delene var at det virket som høyre stabilisatorstag var for langt, jeg måtte virkelig presse ned selve krengningstag for å få bolten til stablistator staget til å passe i hullet på krengningstaget.  Dette var kun på høyre side. På andre siden passet det perfekt i hullene.

Kan tannstaget plutselig bli ødelagt/slitt? Jeg skal sjekke om det er dødgang på rattet nå straks. 

Takk for informasjon. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Hei! Det som er at jeg har byttet bremser og stabstag foran på bilen. Når jeg har jekket opp begge forhjulene og presser på hjulene sideveis horisontalt så er det en liten bevegelse både inn og ut på hjulene, denne bevegelsen skjer også likt på rattet. Det eneste som jeg synes var litt merkelig når jeg byttet delene var at det virket som høyre stabilisatorstag var for langt, jeg måtte virkelig presse ned selve krengningstag for å få bolten til stablistator staget til å passe i hullet på krengningstaget.  Dette var kun på høyre side. På andre siden passet det perfekt i hullene.

Kan tannstaget plutselig bli ødelagt/slitt? Jeg skal sjekke om det er dødgang på rattet nå straks. 

Takk for informasjon. 

Det er overhode ingen dødgang på rattet. Helt tight og fin. Hva kan være årsaken da? Jeg har skrudd endel bil men det med den vandringen her skjønner jeg ikke hva kan være. Er det noe relaterte til krengningstag/stablistatorstag?

Jeg tenker spesielt på selve krengningstaget pga det er noe merkelig med det da stabstaget på ene siden var vanskelig å få på det virket som det var for langt på høyre side og passet rett inn på venstre side. Kan selve krengningstaget være bøyd eller at foringene er helt utslitt? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.