Noen som som kan hjelpe litt med å skru på min "nye" mk1 Golf cab (Romerike/Oslo).

Anbefalte innlegg

Hallo - jeg har akkurat fått tilslag på en 1981 Golf Rabbit Cab 1,6 GTI som i utgangspunktet skal være i god stand. Men det er antydning til litt oljesvetting og noe annet småtteri som jeg gjerne kunne tenke meg å få i orden.

 

Finnes det en "ildsjel" som har et sted å stå og som har tid til å bistå meg med litt utbedringer (mot betaling selvsagt). Jeg holder til på Kløfta (i Ullensaker), hadde vært supert om du holder til i området - men jeg tåler å kjøre litt.

 

Send meg gjerne en melding!

Takker og bukker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Glenn!

 

Vanskelig for meg å svare deg for hva som kan tilbys deg lokalt.

Men det jeg derimot kan si er at denne Golfen din kommer med en veldig konvensjonell motorbase på EA827, som er delt i årevis mellom fler motorvarianter. Kort fortalt betyr det at en Haynes verksted bok for Golf 1, samt sjekke litt på nett og dette forumet, helt sikkert gjør at du med enkle verktøy vil være i god stand til å foreta endel reparasjoner og utbedringer helt selv også.

Sånn for ordens skyld, kanskje du kunne presisert litt mer i detalj hva det er som er galt?
Snakker vi om oljelekkasje mot girkasse eller rundt topplokk eller ventildeksel, f.eks. ?

 

Det mest spesielle for deg er vel den mer kvadratiske GTI motoren, men det løser seg vel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både jeg og Morten Dybing, bor i Lillestrøm området og kan sikkert ta en titt og evt. hjelpe litt.  Vi begge har Mk 1 Carbriolet.  Det er også mulig at jeg har plass på verkstedet. Begge er ganske opptatte på ukedagene. Men vi kunne møtes til en kopp kaffe og prat til helgen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Ola og Hans-Peter og takk for hyggelige svar:D

 

Det er snakk om "oljesvetting" fra tettering diff. høyre side, oljesvetting mellom giroverføring og girkasse, mulig skifte av toppdekselpakning og justering av spissing. Ellers et generelt oversyn.

 

Jeg er selv dessverre "oppsatt" med 10 udugelige tommeltotter, men forsøker det lille jeg kan xD

 

Hans-Peter; ja det høres veldig bra ut, det må vi gjøre!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, igjen - da forsøker vi å få til det til helga.  Jeg sender deg en PM med kontaktinfo. Som Ola skriver er det alltid greit med manual, Haynes er ok. Jeg foretrekker Bentley sine manualer (US versjon av VW sin verkstedsmanual). Jeg har Bentley sin manual for Golf Mk1 Cab.  Vi snakkes. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.