Anbefalte innlegg

Vi er to kammerater som har kjøpt oss hver vår HoBao Hyper7 RC nitro buggy. I den anledning lurte vi på om noen som er kjent i Halden har noen gode forslag om hvor man kan kjøre? Tidligere har vi prøvd på Remmen og på Risum ungdomsskole, men det blir litt i meste laget med asfalt på de stedene.

 

-- Andreas

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

litt O.T siden dette ikke er i halden, men hvis dere ( eller andre ) skulle være i Fredrikstad så kan jeg anbefale BMX banen på Gressvik, den er ganske artig å kjøre Buggy på.. Vet ikke helt hvordan det er med tillatelser osv, men jeg og fetteren min har kjørt der ved flere anledninger og ikke hørt noe iallefall..

 

 

Edit : Tastefeil av den grove arten.... :o .. bmw skulle selvfølgelig være BMX

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk ut forum.radiostyrt.no... Der står det mye om sånt...!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt bensin bil på den bmx banen på gressvik noen ganger, kult og kjøreder, men naboene har fått beskjed om og jage oss vekk. er en gammel gubbe der som følger med på alt :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uff! Sånt er surt.

 

Etter å ha forhørt oss med bekjente har vi endt opp med å kjøre på et gammelt sandtak her i nærheten. Det er nesten ideelt. Sanda er litt i fineste laget, så det sliter vel kanskje litt vel mye på drivverk osv. Dessuten er det håpløst å se noe pga alt støvet : rolleyes

 

BMX banen i Moss blir vel neste stopp. Men først må det handles litt. Harald har allerede slitt ut clutch'en på PBS'en sin, og jeg har mista X antall skruer, samt at vi allerede har brukt opp 1 gallon med fuel..

 

-- Andreas

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg og noen kamerater pleide å kjøre bak Vistergropa i Sarpsborg.. Der er det ett stort sand areal som lastebiler henter sand på osv. Har snakka med ett par av folka som jobber der, og så lenge det ikke blir gjort hærverk eller andre ting på gravmaskinene så var det helt i orden for dem! :)

Er ikke så mange naboer i nærheten heller..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg og noen kamerater pleide å kjøre bak Vistergropa i Sarpsborg..

 

Må jo være et ypperlig sted der ja.. At vi ikke har tenkt på det når vi har lett etter et sted å kjøre buggy : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nettopp kjøpt meg en Toyota Corolla Sintech 1:8 bil. Spørsmålet gjelder om det finnes en klubb her i østfold for slike biler.. Eller så hadde det vært tøft å fått til et treff hvor man kunne hatt kappkjøring på rundbane el lignende..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øyvind: Vet ikke om Fredrikstad og Sarpsborg RC klubb(http://www.fresarcklubb.net) holder på lenger.. Kommer ikke inn på sidene dems og vet heller ikke hvor dem holdt til før..

 

Men vi er noen kamerater som har tenkt å kjøpe oss nye biler nå(1:8) men er litt usikre på hvem biler vi skal gå får..(Buggy/Rally) Hvis noen har noen synspunkter om bra\dårlige biler, så kan dere gjerne sende en PM for å unngå off-topic her.. ;) (Har hatt Kyosho GP Ultima fra før)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dem ikke laget en sånn buggybane borte ved den der Hageskolen eller hva nå det enn er, Hagesenter? rett ved E6, litt Nord for Sarpsborg, før den ene lille tunnellen. (Sikkert noen her inne som vet hva det området heter?) Der skal det være modellflyplass og nå sånn bane?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis noen har noen synspunkter om bra\dårlige biler

 

Kan på det sterkeste anbefale Mugen MBX5 Buggy.. Den bilen er helt rå! At den tåler juling kan jeg skrive under på.. Fetter`n min har en tilsalgs så send meg en pm hvis det er intr. så formidler jeg kontakt.. Den ryker billig!

 

Selgerens beskrivelse :

Mugen MBX5 med veldig lite brukt konkuransemotor og potte. selges komplett med servoer og mottaker. Bare og sette i krystall og kjøre!

Det er montert flere opption deler på den. Det med følger en nesten komplett delebil også.

Dette er samme type bil som vant VM!!

 

mbx5p-9.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, men vi er noen få kamerater som skal kjøpe oss nye biler.. Så da passer det best å kjøpe like, men takk for tilbudet! ;)

Men hvor selger dem Mugen biler i nærheten da?

Frisenfeldt fører vel stort sett Kyosho, og Nortrading har jeg aldri vært, men ser dem har litt forskjellige merker..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil bare få si at parkeringsplassen oppe ved fredriksten festning passer utmerket til slik kjøring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

litt Nord for Sarpsborg, før den ene lille tunnellen.

Du tenker nok på kalnes sletta du sigmund;)

 

Det går an å kjøre på bmx banen i Saltnes og¨så.

Har kjørt litt dær å ingen har klaga: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, men vi er noen få kamerater som skal kjøpe oss nye biler.. Så da passer det best å kjøpe like, men takk for tilbudet! ;)

Men hvor selger dem Mugen biler i nærheten da?

Frisenfeldt fører vel stort sett Kyosho, og Nortrading har jeg aldri vært, men ser dem har litt forskjellige merker..

 

vet at det var et firma inne i oslo engang som het "Small size" og der hadde de mye gromt pluss det meste å få tak i. billige var de også, men om de driver enda vet jeg ikke. frisenfeldt er dyrt syntes nå jeg.

 

Også skal man kjøre på asfaldtbane så er Vervenbukta trial senter(rett føre man ankommer oslo via gammle mossevei) et sted å kjøre. den banen der er skikkelig gromm! der har de forresten buggybane også.

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.