#1 Skrevet August 26, 2020 Noen som har erfaring på hvor mye jobb det er og ta ned girkasse på Audi S6 C5, 2000 modell? Kassen går i nødmodus når den settes i drive, funker slik den skal i revers. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 28, 2020 Men har du vurdert å sjekke om det er tcu som er feil ? Jeg måtte bytte tcu på en s6 c5 jeg hadde en gang . Kjøpte en brukt fra Sverige for 1000kr jeg har en fra en rs6 c5 , men den tror jeg ikke passer🤔 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 2, 2020 (endret) Du kan du forklare litt mer om hva som skjer? Jeg tror jeg kan fortelle deg hva som er feil . når du setter bilen i drive så går kassen din i nød og bilen slurrer på giret og går bare så vidt fram. Og alle girene lyser i fis meny. Stemmer dette? Isåfall så er det den boksen som sitter på utsiden av girkassa som er problemet . Den indikerer hvilket «girvalg» du tar og sender beskjed til tcu om du har valgt «D» eller «s» eller «N» eller «r» . Når denne feiler så går kassa i nød. jeg hadde samme problem på en allroad c5 . Jeg tok av boksen og borra av popnaglene . Delte boksen i to. Så pusset jeg alle lederne inni med en matteklut og satte inn alt sammen med nytt kontakt fett . Så monterte jeg sammen boksen igjen med skrue og mutter , men måtte bruke skruer med flatt hue også slipe mutterne nesten flate før montering av boksen. Så fiksa bilen helt gratis . Tok sikkert et par timer . Det blir IRR på polene inni boksen . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...