Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring på hvor mye jobb det er og ta ned girkasse på Audi S6 C5, 2000 modell? Kassen går i nødmodus når den settes i drive, funker slik den skal i revers.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men har du vurdert å sjekke om det er tcu som er feil ? 

Jeg måtte bytte tcu på en s6 c5 jeg hadde en gang . Kjøpte en brukt fra Sverige for 1000kr jeg har en fra en rs6 c5 , men den tror jeg ikke passer🤔

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan du forklare litt mer om hva som skjer? 

Jeg tror jeg kan fortelle deg hva som er feil .

når du setter bilen i drive så går kassen din i nød og bilen slurrer på giret og går bare så vidt fram. Og alle girene lyser i fis meny. Stemmer dette? 

Isåfall så er det den boksen som sitter på utsiden av girkassa som er problemet . Den indikerer hvilket «girvalg» du tar og sender beskjed til tcu om du har valgt «D» eller «s» eller «N» eller «r» . Når denne feiler så går kassa i nød.

jeg hadde samme problem på en allroad c5 . 

Jeg tok av boksen og borra av popnaglene . 

Delte boksen i to. Så pusset jeg alle lederne inni med en matteklut og satte inn alt sammen med nytt kontakt fett . Så monterte jeg sammen boksen igjen med skrue og mutter , men måtte bruke skruer med flatt hue også slipe mutterne nesten flate før montering av boksen. 

Så fiksa bilen helt gratis . Tok sikkert et par timer . Det blir IRR på polene inni boksen . 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.