Bytte foringer på Touran. Hadde dere montert poly foringer?

Anbefalte innlegg

Må bytte foringer i forstilling på Touranen. 

Hadde dere bytta til poly foringer? Vet at denne bilen ikke blir gocart av den grunn men hvis de er tigthere å kjøre med så frister det.

Får man dette til Touran og hva anbefaler dere slags merke og hvor kjøper man? Har googla men ble lei av alle mulig forum med alle slags meninger (volvo, BMW mm)....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja hvorfor ikke, de er jo ofte lettere å få plass åsså.

Kan anbefale Powerflex, de har en stor oversikt over hva de har til hvilke biler.

I Norge kan dette handles fra f.eks QWT, har handlet det derifra selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja.
Men, hvordan blir det med å oppgradere lenkarmsforinger til noe stivere, dersom traversforingene enda er gamle og ikke i veldig god tilstand.

Harmoniseringen mellom de forskjellige leddene i forstillingen vil vel da tilsi at mer fleksing skjer i øvrige foringer ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med det er snakk om bærearmsforing i konsoll? Jeg monterte fra Audi TT RS på min gamle Touran. Den er solid gummi, mens original foring har åpninger i gummi for økt komfort. Ellers enig med Ola, resten bør være tight om man først skal i gang poly-oppgraderinger. 

 

Hadde gått for et slikt sett først som sist, jeg måtte skifte bærekuler kort tid etterpå, bil gått ca 180.000km:

https://www.ebay.de/itm/401599183872

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer denne pakka til 2011 modellen og var du fornøyd med det merket? Aldri hørt om de før....

Min har gått snart 140'km.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro det passer 2011-modell også, det er stort sett likt hele veien på den plattformen. Men det kan jeg ikke garantere 🙂 Meyle var helst et eksempel, de skal vel ha ålreite slitedeler. Tror jeg handlet Febi Bilstein til min Touran, har god erfaring med det merket. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både Meyle og Febi Bilstein er jo generelt i øvre sjiktet av kvalitet, så hadde vel ikke vegret meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.