Anbefalte innlegg

Hei
Har prøvd å søke, men ikke blitt noe klokere.

 

Jeg har en -92 S4 AAN som jeg holder på å pusse opp.

Den har nok stått i verkstedet ustartet i 1,5 år.

Den starter på startgass, så har gnist. Bensinpumpen går og det er trykk på rail.

Det er spenning på dysene, men de åpner ikke. Kommer bensin hvis jeg tvangskjører de.

Hjernen er testet på annen bil

Har lest ut feilkoder, men får kun

00513 Engine speedsensor (G28) - men denne kommer vel uansett når motor ikke går.

00516 Closed throttle (idle) position switch (F60) Open or short to plus - Har byttet sensor da microbryteren var defekt.

 

Ellers ingen feilmeldinger.

 

tips?

 

mvh Leif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket register stemmer? vært borti det en gang og da ble det ikke noe start

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Christian

 

rimelig sikker, virker å gå fint på startgass

 

mvh Leif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke om det er tenning eller bensin den kutter når timing er feil

Hallgiver foran eller sitter den bak på denne? er det bak kan den være stilt feil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekket dysene har 12v også?

Edit: det hadde du ser jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

hallgiveren står bak, så skal sjekke den, men ingenting er rørt siden den startet sist. 
 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en S4 som gikk for rikt og sotet igjen pluggene, den døde under kjøring og nektet å starte igjen før jeg byttet til nye plugger. Hvordan ser pluggene ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig jording et sted? Tror dysene ligger inne  med + og legger til jord når de skal åpne.. (pull to ground) 

Irr i kontakt til ecu? Prøvd med annen ecu? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Hadde en S4 som gikk for rikt og sotet igjen pluggene, den døde under kjøring og nektet å starte igjen før jeg byttet til nye plugger. Hvordan ser pluggene ut?

Plugger og gnist er bra, starter på startgass, eller når jeg har tvangskjørt dysene så det er bensin i manifold. 

Mvh Leif

 
 
lagt til 1 minutter senere
 
Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Dårlig jording et sted? Tror dysene ligger inne  med + og legger til jord når de skal åpne.. (pull to ground) 

Irr i kontakt til ecu? Prøvd med annen ecu? 

Har sjekket jordinger, men skal sjekke for ledningsbrudd. 
Ecu er testet på annen bil og skal være i orden. 
 

mvh Leif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du spenning på pinne på ECU: 18,27 og 37? spesielt 37 siden den er til dyser

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Har du spenning på pinne på ECU: 18,27 og 37? spesielt 37 siden den er til dyser

Har det, men spenningen faller til 10,5 v når jeg kjører starteren, men det skal holde. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Har det, men spenningen faller til 10,5 v når jeg kjører starteren, men det skal holde. 

Hmm, det hørtes lavt ut. Vært borti at ECU gir opp med så lav spenning. Prøvd med startbooster eller startkabler over til en annen bil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Hmm, det hørtes lavt ut. Vært borti at ECU gir opp med så lav spenning. Prøvd med startbooster eller startkabler over til en annen bil?

Skal teste, men spenningen stiger igjen når jeg slipper starteren, når jeg starter den på startgass, burde den fortsatt å gå når jeg slipper starteren og holder den i gang på startgass 

 

mvh Leif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan gikk dette?

(Liker ikke uferdige forumtråder! :P)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilen er funnet:rolleye:

 

Viste seg at bensinpumpa gikk feil vei. 

Da den ble tvangskjørt ble den kjørt riktig vei. Pga tilbakeslagsventilen fikk jeg trykk på rail og bensin ut av dysene når de ble tvangskjørt. Jeg oppdaget derfor ikke feilen før jeg begynte fra begynnelsen med dobbelsjekking. Oppdaget da at til tross for at jeg hørte pumpen gå, ikke hadde trykk på railen lenger. Tok en sjans og koblet om polariteten for å teste og S4'n fyrte med en gang: bh :

 

Leif

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.