#1 Skrevet September 10, 2020 (endret) Hei Har prøvd å søke, men ikke blitt noe klokere. Jeg har en -92 S4 AAN som jeg holder på å pusse opp. Den har nok stått i verkstedet ustartet i 1,5 år. Den starter på startgass, så har gnist. Bensinpumpen går og det er trykk på rail. Det er spenning på dysene, men de åpner ikke. Kommer bensin hvis jeg tvangskjører de. Hjernen er testet på annen bil Har lest ut feilkoder, men får kun 00513 Engine speedsensor (G28) - men denne kommer vel uansett når motor ikke går. 00516 Closed throttle (idle) position switch (F60) Open or short to plus - Har byttet sensor da microbryteren var defekt. Ellers ingen feilmeldinger. tips? mvh Leif 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 12, 2020 Sjekket register stemmer? vært borti det en gang og da ble det ikke noe start 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 12, 2020 Hei Christian rimelig sikker, virker å gå fint på startgass mvh Leif 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 12, 2020 Husker ikke om det er tenning eller bensin den kutter når timing er feil Hallgiver foran eller sitter den bak på denne? er det bak kan den være stilt feil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 12, 2020 (endret) sjekket dysene har 12v også? Edit: det hadde du ser jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 12, 2020 Hei hallgiveren står bak, så skal sjekke den, men ingenting er rørt siden den startet sist. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 13, 2020 Hadde en S4 som gikk for rikt og sotet igjen pluggene, den døde under kjøring og nektet å starte igjen før jeg byttet til nye plugger. Hvordan ser pluggene ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 13, 2020 Dårlig jording et sted? Tror dysene ligger inne med + og legger til jord når de skal åpne.. (pull to ground) Irr i kontakt til ecu? Prøvd med annen ecu? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 13, 2020 Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement 1 time siden, Anders Steen Thoresen skrev: Hadde en S4 som gikk for rikt og sotet igjen pluggene, den døde under kjøring og nektet å starte igjen før jeg byttet til nye plugger. Hvordan ser pluggene ut? Plugger og gnist er bra, starter på startgass, eller når jeg har tvangskjørt dysene så det er bensin i manifold. Mvh Leif lagt til 1 minutter senere Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement 31 minutter siden, Rune Okan skrev: Dårlig jording et sted? Tror dysene ligger inne med + og legger til jord når de skal åpne.. (pull to ground) Irr i kontakt til ecu? Prøvd med annen ecu? Har sjekket jordinger, men skal sjekke for ledningsbrudd. Ecu er testet på annen bil og skal være i orden. mvh Leif 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 13, 2020 Har du spenning på pinne på ECU: 18,27 og 37? spesielt 37 siden den er til dyser 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 13, 2020 Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement 7 timer siden, Christian Johnsen skrev: Har du spenning på pinne på ECU: 18,27 og 37? spesielt 37 siden den er til dyser Har det, men spenningen faller til 10,5 v når jeg kjører starteren, men det skal holde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 13, 2020 Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement 14 minutter siden, Leif Refsdal skrev: Har det, men spenningen faller til 10,5 v når jeg kjører starteren, men det skal holde. Hmm, det hørtes lavt ut. Vært borti at ECU gir opp med så lav spenning. Prøvd med startbooster eller startkabler over til en annen bil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 13, 2020 Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement 27 minutter siden, Anders Steen Thoresen skrev: Hmm, det hørtes lavt ut. Vært borti at ECU gir opp med så lav spenning. Prøvd med startbooster eller startkabler over til en annen bil? Skal teste, men spenningen stiger igjen når jeg slipper starteren, når jeg starter den på startgass, burde den fortsatt å gå når jeg slipper starteren og holder den i gang på startgass mvh Leif 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 14, 2020 (endret) Ville nok prøvd med en annen hallsensor, evt. sjekk også signal fra giver på svinghjul. Startsperre som slår inn? (Er vel ikke det på '92, og da skal den uansett starte for så å stoppe) Denne er også ganske uunnværlig: http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/nostart.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 20, 2020 Hvordan gikk dette? (Liker ikke uferdige forumtråder! ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 22, 2020 Feilen er funnet Viste seg at bensinpumpa gikk feil vei. Da den ble tvangskjørt ble den kjørt riktig vei. Pga tilbakeslagsventilen fikk jeg trykk på rail og bensin ut av dysene når de ble tvangskjørt. Jeg oppdaget derfor ikke feilen før jeg begynte fra begynnelsen med dobbelsjekking. Oppdaget da at til tross for at jeg hørte pumpen gå, ikke hadde trykk på railen lenger. Tok en sjans og koblet om polariteten for å teste og S4'n fyrte med en gang Leif 3 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...