99 VW Golf , problem med klima anlegg

Anbefalte innlegg

Hei,er litt på spørrer,n igjen , har som sagt ovenfor en 99 mod Golf som klima kompressor ikke starter på. Er ny kompressor,tørkefilter og anlegg er ok når det gjelder klimagass R 134. Ligger ingen feil på systemet ved sjekk men kompressor vil ikke starte.....noen gode tips. Er grønn når det gjelder elektrisk men har noen noe gode forslag tas de med takk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Temp sensor ute er koplet til og virker? Forsåvidt gjelder dette innvendig også. Ute mener jeg å huske at den sitter nede foran innerskjermen på førersiden. Inne er jeg ikke sikker. Ps. det er climatronic du har?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er Climatronic på bilen og som den hobby repratøreren jeg er tror jeg feilen er funnet. På batteriet sitter tre sikringer + noen metallsikringer, ene sikring der går til kjøleviftene som igjen visstnok styrer klimakompressor. Jeg smurte opp sikring (er) med elektrospray og nå virker klima anlegg...det kosta meg "bare 4500 kr " på merkeverksted etter feilsøking og bytte av komponenter ovenfor. Dårlig jobb av de som skal kunne Golf , tror som sagt feil var det jeg fant etter tips på nett.... 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott at du fant det ut og oppdaterer oss!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra du fikk gang på det!

Meeen, verksted her har tatt den enkle veien med å begynne å bytte deler tydeligvis..

De hadde lett målt seg frem til at kompressor ikke fikk startstrøm: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det trodde jeg og var veien  å begynne , men dengang ei....fikk jo en beklagelse og avslag på avtalt pris ,men allikevel. Har jo ny og blank klimakompressor som fungerer og en gammel som trolig og er iorden...kjekt å ha.:klapp:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.