Noen Vestfoldinger som er gode på å skru? Eller kjenner noen?

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til å få gjort endel ting på bilen.

 

Er det noen av dere som er gode på å skru og eller som kjenner noen som er mekanikere/opprettere?

 

Hadde folk som skulle hjelpe meg men de har svikta.

 

Må skifte bakre bærearmsforing foran, denne kan jeg vet sette på Mekonomen, men hadde håpa å slippe unna med litt mindre enn 2500....

 

Det som jeg ikke vil sette på verksted er å få montert LED bar under skiltet foran. Planen er å ta av frontfanger og montere den på bjelken bak, kutte til luftinntak slik at den er innfelt under skiltet. Kan noen hjelpe til med det?

(jeg er med som hjelpende hånd altså)

 

Har endel andre ting som må gjøres, men disse 2 tinga er det som haster mest.

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

'Kjenner' ingen, men du kan jo prøve å shoppe litt rundt med den foringen? Men de skriver nok ikke den prisen for moro skyld, tipper de har erfaring med den fra før av.

Jeg tipper det er endel videoer som omhandler å ta av fangeren på disse, og med den erfaringen med modifikasjoner du har burde du fikse det greit selv! :p Men må du ta av fanger for dette? Er det ikke bare å montere den inni der og så skjære litt ut av grillen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ender nok opp på Mekonomen. 1000kr dyrere på Møller, og trenger ikke merkeverksted for de.....

Og har hørt mye positivt om den Mekonomen som ligger nærmest jobben i tillegg så valget blir nok ikke så vanskelig.

Har vurdert å bytte til poly foringer men da har jeg blitt anbefalt å bytte flere på en gang.....da blir det jo mer jobb og dyrere....vet ikke hvor lenge jeg skal ha bilen....Så jeg ender nok opp med originale denne gangen.....

 

Ang LED bar så var det en oppretter som har god peil som har kikka på både bil og bar og anbefalte å ta av fanger for å få det penest og best montert. Da er det jo også svært vanskelig å stjele den også. Tør ikke å starte et sånt prosjekt aleine. Har heller ikke utsyr til det. Er ikke så dreven. Detaljene jeg har fiksa før har ikke vært så store da.

 

Men er det noen der ute som trenger litt ekstra cash til jul så send PM : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Thomas,

 

Husker ikke om det var i en tråd du eller noen andre laget, men jeg kommenterte der noe alá:
Slik jeg ser det kan du sikkert fint montere en polyforing i forstillingen din, men dens stivhet vil trolig slå ut til større svikt i "neste" foring, osv.
Jeg er ikke sikker på om det overordnet egentlig gir deg en forbedret kjørefølelse. Klart, ramler nåværende foring ut er det jo bedre enn ingen... Men med et antatt PKK godkjent nivå på foringer, så er det hvertfall sånn jeg resonnerer på det.

 

Men har du vurdert oppgraderte gummiforinger? Superben din er vel en MQB på lik linje med andre Octavia osv. Det hadde ikke overrasket meg om dimensjon på foring er samme på disse, altså kan du kanskje finne deg Octavia RS/TT-RS/Golf GTI eller Golf R foringer å dytte inn i din forstilling. Da får du mer massiv gummi osv, og kanskje et perfekt kompromis.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ola, da.. Thomas er jo tilbake i Nazi-Wagen, Superben er solgt til fordel for en Touran! :D

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gitt opp billivet jeg vet du, tenker bare tsjekkisk.

 

Men da har han jo GARANTERT mulighet til å klemme inn oppgraderte  VAG foringer. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var jo lurt....men jeg henta originale foringer på Møller igår....Men hadde jeg lest dette før hadde jeg fulgt rådet ditt.... Nå må jeg bare få bytta de, er så lei av klunke lyder.....

 

Drømmen er igjen å vende tilbake til Superb nå når vi ikke trenger den samme plassen som da barna hadde enorme seter....

 

Så da blir det tsjekkisk igjen på meg også.... helst 2019 mod, 190hk L&K.....i sølv.... ligger en på nett 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.