Rumlelyd ved pådrag 2011 Audi A4 allroad

Anbefalte innlegg

Hei

Solgte nylig ein A4 Allroad som no har fått ein rumlelyd ved pådrag.

Er ikkje så lenge siden eg hadde tilsvarende lyd i den, og byttet da venstre hjullager foran. Etter dette ble lyden borte så vidt eg husker, så tenkte dette var problemet igjen bare på andre sida.

Har kjøpt nytt lager, men siden det ikkje var komplett med nav så satt eg den inn på verksted for å fikse det i dag. i følge verkstedet så er alle hjullager heilt i orden, så var ikkje noe poeng i å bytte lager pr dags dato fikk eg beskjed om. 

Verkstedet meinte det muligens kunne ligge i drivakslinger at lyden kom ifra.

Noen andre som har hatt tilsvarende lyder i sin bil, evt med drivledd eller mellomaksling kanskje?

 

Vanskelig å beskrive lyden, men trudde først det var et løst deksel. 

Høres godt inne i bilen ved pådrag og gjerne i høy fart. Ved lav fart og trilling så er ikkje lyden der.

 

Tar gjerne imot tips som kan sjekkes ut :)

Mvh

Tor Erik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flirer litt når jeg møter biler der hele dekselet under motoren raser opp og ned, må jo være forferdelig å feilsøke! :p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at det ikke er noe lager på mellomaksel🤔🤔 eller så hender det at dekk lager lyd som minner om hjullager 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.