Anbefalte innlegg

Hei 

Jeg har en Golf 7 hvor det blir litt dugg innvendig i lampene. Har sett at dette er tilfelle på noen kunde biler også. Andre som har problemer med dette evnt fins det noe triks? Har prøvd å fine etter et eller annet som er lite nok som genererer litt varme å få montert dette i lampene men uten hell. Har aktivert blinklys til å lyse 30% konstant dette hjalp mye men fortsatt litt dugg igjen. Det er ikke slik at det er kondens i lykta enda men ønsker unngå det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har litt dugg i ny og ne på min og. Trur ikkje det er så mykje å gjere med det. Lyktene er jo ikkje forsegla så fuktig luft kjem seg inn. Har sett det samme på mange nyare BMW og Tesla f.eks.

 

Kan kanskje legge inn ein pose med silica, men den må sikkert byttast ganske ofte om vinteren ihvertfall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste gangene jeg har hatt problem med dugg er når luftinga på lampa er tett. Og ofte har jeg borret et ekstra hull i lampa for bedre sirkulasjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ut begge lampene for noen uker siden å sjekket for sprekker og at lufting er ok Thomas.  

 

Silica hadde funger Jan men så er det denna latskapen er litt på å finne en løsning som kunne hvert permanent. 

 

Varme kilde av noe slag hadde hvert magisk da disse Bi-xenon lampene med drl genererer veldig lite varme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Har ut begge lampene for noen uker siden å sjekket for sprekker og at lufting er ok Thomas.  


Litt off-topic, men: Har en golf 6 hvor jeg skal bytte pærer i lyktene. Kommer ikke til med nye pærer uten å (delvis) ta ut lyktene. Antar kanskje det er nogenlunde like fester på en 6 og 7 (?) Måtte du av med hele fronten på bilen for å få ut lyktene, eller er det noen måte å få de ut på ellers? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er rimelig likt på Golf 6 ja. Er det Xenon lamper må dem ut og da må støtfangeren av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter med det samme. Litt dugg som forvinner etter en kjøretur i venstre lykt, men problemet er høgre. Spurte Møller i fjor høst om det var noe som skjedde da de bytta pære i ene lykta, det var det selvfølgelig ikke. De skal ha 15000 for å bytte høgre lykt nå.  Det ligger ikke vann i lykta, men det dugger på glasset. Nå har vi også fått melding om å «sjekke høgre frontlykt». Lurer derfor på om det kan være dårlig drenering, og hvor evt den dreneringen ligger? Så kan jeg sjekke selv å prøve å få renset det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei ikke sett svaret ditt før nå. Lagt til bilder med rød runding rund lufte lukene den ene syns ikke så godt på bildet men sitter bak den braketten hvor rundingen er satt 

 

40400_4.jpg

VW-GOLF-VII-REFLEKTOR-XENON-5G1941044-PRAWY-Strona-zabudowy-Prawe.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Hei ikke sett svaret ditt før nå. Lagt til bilder med rød runding rund lufte lukene den ene syns ikke så godt på bildet men sitter bak den braketten hvor rundingen er satt 

 

40400_4.jpg

VW-GOLF-VII-REFLEKTOR-XENON-5G1941044-PRAWY-Strona-zabudowy-Prawe.png

Takk! Led-ringen har slutta å fungere, har skaffa en ny glødemodul (den største firkanten over sirkelen på første bilde), men siden det fortsatt er fukt i lykta vet jeg ikke om det er vits å bytte bare den modulen. Blir vel å bytte hele lykta siden hele fangeren må av og jeg ikke får gjort det selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.