Q5 2011 mod; Tips til montering av led bar

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en ledbar jeg trenger tips til montering av; hvor er det lurt å hente strøm, styrestrøm, ekstra bryter i kupé(?), kan man koble fra batteri under installasjon eller ikke? Annet man bør tenke på? Hvor har du montert din?

Følger med en ledningspakke med rele og kontakter.

Er helt blank på dette så mottar alle tips med takk😄

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer kanskje litt an på selve LED-baren også, og ikke kun bilen. :)
Antar du finner ting på youtube osv som kan gi en pekepinn, f.eks. slik som denne?
 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Har kjøpt en ledbar jeg trenger tips til montering av; hvor er det lurt å hente strøm, styrestrøm, ekstra bryter i kupé(?), kan man koble fra batteri under installasjon eller ikke? Annet man bør tenke på? Hvor har du montert din?

Følger med en ledningspakke med rele og kontakter.

Er helt blank på dette så mottar alle tips med takk😄

Hei!

 

Greit å kjøpe et relè som er canbus sikkert. Jeg henter styrestrøm fra pin 11 på min B8 som jeg tror skal være det samme hos deg. Greit å dobbelsjekke det. Finner noen forslag til relè i denne tråden her:

Ang. strøm så er det alltid en sikring å koble fra batteri. Hvis jeg ikke tar helt feil så har du en strøm fordelings boks ved vannkassa, under panseret oppe ved vindusviskerne. Skal være et lite deksel du kan ta av, hvis du skal hjelpe noen med startkabler. Der hentet jeg strøm, så må du finne et egnet jordingspunkt. 

 

Ekstra bryter i kupeen kan være lurt å ha hvis du vil velge å bruke ledbar eller ikke ved fjernlys, men helt valgfritt. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange takk! Viste seg at jeg trenger et canbus adapter, så nå er en CanM8 innkjøpt. Da er jakten i gang på hvor jeg skal hente Can Hi og Can Lo fra. Under styrestag var det lite å finne, så blir bak hanskerommet neste. Noen som har demontert for  å komme til der før?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.