Vestfold:Historisk tilbakeblikk på lokallaget og gulingen.

Anbefalte innlegg

Tenkte å smelle sammen en liten tråd om lokallagets spede start og de første bildene av gulingen. Har fått hjelp til å få scannet inn noen bilder fra den tiden digitalkamera var ganske ukjent for meg og jeg såvidt hadde ramla innom nettet...

 

Først lokallaget:

 

Her er det første bildet som lå på Vestfold sin tidligere side som er tatt på mitt første møte med Andreas (står å prater med han) og Vestfold og Telemark lokallag. Her hadde Andreas samlet starten på Vestfold lokallag og vi traff Telemark på Nordbyen i Larvik. Hit kom også Petter H fra Drammen. (grunnlegger Andreas får heller rette på info hvis jeg skriver noe som ikke stemmer helt)

Her kjører Andreas Santana og Geir kjører den GROMFETE GTen. Og så hadde Andreas med en med en Bora som jeg ikke husker navnet på.

bilde fra treff i larvik.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så tror jeg dette er vår første utstilling som lokallag. Vi var jo deltakende på Jarlsberg flyplass og på flystevnet ble vi forespurt om å stille ut noen biler. Det endte opp med Geirs GROMFETE GT, min guling og Andreas sin Golf 2. Her er vi først utstillt, men vi flytta oss etterhvert inntil Møller Tønsberg sin stand. Iløpet av natta hadde det regna så jeg husker jeg kjørte sikksakk mellom vanndammene tidlig på morran på gamle E-18...men vi hadde en liten shinings med kaldt vann på flaske da vi kom bort.....Andreas hadde laget en liten info tavle om oss og jobba litt med å verve nye medlemmer. Som dere ser av datoen på bilde snakker vi her om flystevnet 8. August 2002.

Første bilde treff Jarlsberg.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så arrangerte vi et ganske bra treff på Jarlsberg i September 2002. Da hadde vi banekjøring ( 0-201 + slalom mellom kjegler) og utstilling. Her er et bilde av Kristian Pettersen sin gamle Corrado utstilt den gang.

Det er et slikt treff, bare enda bedre vi må få igang neste sommer.

Corrado på Jarlsberg.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var jo ikke akkurat en komplett historie om lokallaget men jeg ville vise litt av hvordan det ca starta fra mitt synspunkt.

 

Her er det siste samla bilde av den tidligere KREMEN av Vestfold = alle de som stort sett møtte opp hver gang den gang. Dette bildet er vel fra sommeren 2003 på brygga i Tønsberg.

vestfold samlet i tønsb.LITET.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så kommer en liten historie om gulingen.

Noen har vel lest om den i Treffpunkt i vinter, men her er de to bildene jeg har fra dagen etter jeg kom hjem med bilen (kom hjem seint på natta, og hadde bare tatt et bilde på vei ned så disse er bilde 2 og 3 av min bil)

Måtte sette sommerhjulet vedsiden av. De felgene er nå vinterfelger. Her snakker vi 28. Februar 2001. (dagen etter bursdagen min)

Edit: bilen ble henta da og bildene er selvfølgelig fra 1.Mars 2001.

Første bilde av Poloen1.JPG

Første bilde av Poloen 2.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det første club merket montert! Jeg fikk meldt meg inn ganske fort via svarslippen som var bakerst i NBS sin katalog den gang (mulig det er fortsatt) Og for de som er våkne da så ser dere at club merket kom på 24 dager etter bilens ankomst!

Første club merket.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har jeg akkurat lykkelig kvittet meg med nesten alle feriepengene mine til NBS etter at de hadde lakkert og montert frontleppa, carbon panserforlenger og baklukespoileren. Her snakker vi 29.Juni 2001. Dette skjedde ei uke etter at jeg hadde vært å fått montert folie på bilen. Folien bestod av VW emblemet på takluka (som fortsatt er der), Colourconsept over toppen av frontruta (skrevet feil fant jeg ut i ettertid pga c istede for s) og clubens nettadr på bakvindu(som forsvant med rutebytte eller noe slikt)

Første bilde NBS.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel...det var en liten historie som jeg hadde lyst til å skrive for å mimre litt. Har noen andre slike gamle bilder så sleng dem med her!

(av lokallaget mener jeg!)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.