Girkasse tuning DL501 A6 C7

Anbefalte innlegg

Hei, har nylig byttet ut A4 til fordel for en C7 A6 3.0 TDIQ med S-tronic DL501. Planen er å gjøre en DPF delete, EGR delete og tuning. Har bestilt deler for dette fra Darkside Developments. I forbindelse med dette ønsker jeg også tuning av selve girkassen, blant annet for å øke momentsperre og å justere klametrykk/hastighet for å øke holdbarheten mest mulig. Om mulig skulle jeg også gjerne har optimalisert "shift points" noe og fått kassa til å holde 6-gir litt lengre. Synes den er vel ivrig til å gire til høyere gir.

 

Hvilke norske aktører er gode på dette?

 

*Darkside tilbyr ikke girkasse tuning via fjernstyring, da må bilen til dem i England.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk med APR Norge om dei har programvare til den girkassa. Dei har både APR og TVS programvare tilgjengelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør de personlige tilpasninger? For jeg ønsker ikke en veldig aggressiv tune som holder girene lenge. Bilen brukes mye til småkjøring og køkjøring og må beholde komforten ved lave pådrag. Synes feks at dynamic-mode er for slitsom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlige tilpasningar trur eg ikkje dei gjer, men ihvertfall TVS har mange tilvalg du kan ta. Forskjellige steg. Du kan lese meir om det her: https://tvsengineering.com/en/dsg-gearbox/dl501/

 

Hvis du ser under "Performance options" f.eks. så ser du dei forskjellige stega.

 

Eg har programvare frå O.CT tuning på min DQ250 og den blei mykje meir brukandes både til kvardags og til fest etterpå :) I Drive er den ikkje like ivrig på å gira opp som før, og den girar raskare ned når det er behov for det. I Sport har den ikkje det unødvendig høge turtallet som den hadde originalt, slik at du kan faktisk bruke S til vanlig aktiv køyring. Veldig nøgd med ny programvare.

 

Grunnen til at eg ikkje nevnte O.CT i mitt første svar er at eg veit ikkje om dei har til den girkassa, og eg veit ikkje om dei øker klammetrykket. Dei er veldig hemmeligheitsfulle på kva dei faktisk endrar ut over det dei seier på heimesida si.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres akkurat ut som det jeg trenger. Skal ta kontakt med dem og forhøre meg litt om muligheter. 

Takk for svar så langt @Jan Trygve Øyre :) . Om noen andre har innspill eller tips si gjerne i fra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, hva gikk du for?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlige tilpasninger kan gjøres med TVS via APR Norge, men det koster jo litt mer tenker jeg da de må lage og utvikle software som ikke finnes evt.

TVS er litt "konger" på disse kassene..

Jeg prøvde en 3-4 forskjellige software som de satt og mekket på til en S4 B8 jeg hadde tidligere

APR tror jeg nok ikke lager personlige tilpasninger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

TVS gjør personlige tilpasninger, selv om det ikke markedsføres så hardt.

 

Har fått kassa programmert både remote (APR sender PC til deg med kabler) og på verkstedet deres i Nederland. 

Ingen over, ingen ved siden. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva ligger det på i pris i norge? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Betalte 8250,- for programmering av girkassen og 10.000,- i depositum for å få tilsendt hiddenmaskinen. 

Depositumet fikk jeg selvfølgelig tilbake :p 

 

Dette var riktignok i slutten av 2017, så ikke forvent at prisene er de samme. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Hei, hva gikk du for?

Ikke fått gjort dette enda. Sendte mail til både APR og OCT, men ingen svar fra noen av dem. Man må vel ringe antar jeg.

 

Ser det er kommet noen andre svar i tråden også, veldig bra!

 

EDIT 29.04.2021: Vil legge til at jeg nå ble kontaktet av APR på mail etter dette innlegget, så kudos for at de/han følger opp!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.