Anbefalte innlegg

Hei,

 

Må bytte batteri på en Audi A3 8VA(2014mod)

Må man kode det nye batteriet? Står ingen 10-siffret serienr kode på det nye batteriet fra Exide...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter litt i samme båt med min S4 2010 modell da batteriet nærmer seg på tide med utskiftning. 

 

Prøvd å søke litt på det og det jeg har kommet fram til er at det vil funke å bare bytte batteri, men anbefalt å få kodet det. Dette grunnet at du forteller bilen at den har et nytt batteri slik at den optimaliserer seg etter det. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg måtte det på min q5, fikk feilkode 03041 "energy management active", som er strømsparende modus, og at bilen av og til trodde den var tom for strøm og ikke ville starte (det var den ikke).

 

Bem kode: finn batteriet ditt her: http://www.exide.info/onlinefinder.html trykk på oe info, da finner du delenummer til batteriet som er første del av Bem-koden, så må du ha batterifabrikant koden, vet ikke hva exide sin er, så bruk varta sin som er va0 (ikke nøye), deretter bruker du serienummeret fra ditt gamle batteri, men endrer ett siffer, slik at du får nytt serienummer.

 

Så dersom du har et ek600 batteri vil koden din bli 000915105CBVA0xxxxxxxxxx (x er ditt serienummer)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke samme bil jeg har, men skifta batteri på min 2016 Golf 7 nå og det måtte kodes inn, bytta til start/stopp batteriet fra Sønnak og er veldig fornøyd starter mye lettre nå enn med org batteri 
( denne typen batteri kjøpte jeg hos min lokale mekonomen verksted https://sonnak.com/batteri/sl700-sonnak-start-stop-efb/ )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prata med en batteri expert hos Sønnak idag. Skulle lage en kode med datoen batteriet ble byttet :)

Så får prøve det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.