Anbefalte innlegg

Hei. 

På min aldrende golf IV har jeg funnet en lekkasje på høyre lyktespyler. Det sitter noe jeg tror er en sylinder på baksiden av støtfangeren. Denne "sylinderen" skyver ut spylemunnstykket og åpner for trykket når lyktespyleren aktiveres. Denne enheten lekker og må skiftes. 

(Sort sak på bildet med vann som henger på undersiden).

Hos Møller selges ikke slike gamle deler lengre - de henviser til veteranavdeling i Tyskland.

En skulle tro at såpass vanlige deler selges her til lands også, så jeg søkte litt på nett - uten hell. Men jeg vet jo ikke helt hva delen jeg trenger, egentlig heter på fagspråket.Det gjør søk vanskelig.

Dermed appellerer jeg til dette forum:

 

1. hva heter enheten?

2. hvor får jeg kjøpt den?

 

På forhånd takk.

 

 

 

IMG_0477.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne prøvd å spørre Møller om et delenr? 

En ting er at de ikke får tak i, men de burde kunne gi deg det :) 

 

Får du tak i det så kan det være flere dele butikker som du kan søke i, evt ebay :)

 

Etter litt søking:

image.thumb.png.23c0a5b3a3021da8876bb4c8d62069a1.png

Er det nr 8 du tenker på her? 

Får opp dette delenr: 1J0 955 978 B

Ved søk på delenr så får jeg navnet: HEADLIGHT WASHER LIFT CYLINDER

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du finner ut akkurat hvor det lekker, kan du forsøke å tette med en loddebolt på litt lavere temp. Men det er jo litt trykk der, så du må være nøyaktig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En gjentager er at det lekker akkurat overgangen til dysa. Du får ikke kjøpt den delen alene, må kjøpe hele pumpe/dyse opplegget.

Enkelt å se om du drar ut dekselet forsiktig. Nå hadde jeg ikke bare lekkasje, men dysa var helt borte. En løsning kan være å 3D printe ny del og dytte inn.
Se i tråden min hvordan jeg løset det.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Kunne prøvd å spørre Møller om et delenr? 

En ting er at de ikke får tak i, men de burde kunne gi deg det :) 

 

Får du tak i det så kan det være flere dele butikker som du kan søke i, evt ebay :)

 

Etter litt søking:

image.thumb.png.23c0a5b3a3021da8876bb4c8d62069a1.png

Er det nr 8 du tenker på her? 

Får opp dette delenr: 1J0 955 978 B

Ved søk på delenr så får jeg navnet: HEADLIGHT WASHER LIFT CYLINDER

Kan ikke skjønne annet enn at det må være 8`ern ja. Takker for tips.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken årsmodell er bilen. Tror jeg har komplett lyktespyleranlegg liggende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant disse, tatt ut fra en bil med lav km, bør fungere bra fortsatt. Send meg en melding om du er interessert 👍

E62E496F-D53E-4E08-AACC-A8C5AE9A92CD.thumb.jpeg.9c57cfdffd48c3075088c4195857b3b4.jpeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Fant disse, tatt ut fra en bil med lav km, bør fungere bra fortsatt. Send meg en melding om du er interessert 👍

E62E496F-D53E-4E08-AACC-A8C5AE9A92CD.thumb.jpeg.9c57cfdffd48c3075088c4195857b3b4.jpeg

Beklager seint svar.

Joda, passer de på en golf IV fra 1999 - så tar jeg de gjerne - om du orker å sende de til meg. 

Hvor sender jeg meld direkte til deg? Eller du kan sende din mailadr til anderrs@online.no, så tar vi det derfra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Beklager seint svar.

Joda, passer de på en golf IV fra 1999 - så tar jeg de gjerne - om du orker å sende de til meg. 

Hvor sender jeg meld direkte til deg? Eller du kan sende din mailadr til anderrs@online.no, så tar vi det derfra.

Sendt deg mail 👍

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.