2017 Audi A6 - Armlene som står rett opp

Anbefalte innlegg

Hei, i min 4 år gamle Audi A6 står nå armlenet foran rett opp. Jeg fant ut hvordan demontere og komme til en utløserknapp som så ut til å ha kilt seg fast. Det varte en uke, så stod den rett opp igjen. Men er dette vanlig?

Møller Asker&Bærum vil ha 7600,- for å bytte del. Men det er jo krøkkete av Audi å designe en sånn mekanisme som slutter å fungere? Er det kommet en oppgradert del? Bør man ikke forvente at interiøret i en bil varer i minst bilens levetid, og i alle fall i garantitiden?

 

Jeg må opplagt ha fått meg en mandagsbil, for denne har jeg vært på verksted med hver måned, siden mars 2020, bortsett fra august og desember, og to ganger juni, oktober og november. Totalt 11 ganger.

 

IMG_0462.jpeg

IMG_0464.JPG

IMG_0461.jpeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heh, det er utrolig som det å stille et spørsmål får hjernecellen til å tenke selv: 

Jeg fant en luring som hadde drillet et hull, for rask tilgang til denne utløserknappen.

Og da jeg hadde sett det, så tenkte jeg at hei, jeg kan jo bruke en vanlig tynn bit av metall, og få til det samme, uten å drille. Så jeg brukte en vanlig kjøkkenkniv. 

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt om dette før på c7, er vist ganske vanlig feil desverre. 

Men fiffi løsning du fant👍🏻 om det ikke løser problemet helt så er det hvertfall mye enklere å fikse på den måten🙈

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.