Strømutfordring allroad c5

Anbefalte innlegg

Hei😀

 

sliter litt med audien og batteri. Fra toppladet så faller kapasiteten på batteriet ganske raskt. Etter en stund siden oppladet, så viser det ca 10 V i instrumentpanelet og faller til ca 8 V ved oppstart. Batteriet er ikke så gammelt, men det fikk en del juling før jeg fikk byttet dynamoen sist vinter. Dynamoen hadde brudd, og falt inn og ut. Jeg mistenker at batteriet kanskje må byttes igjen, men når jeg tester det så får jeg det godkjent, men må lades opp. Bruker en elektronisk sak hvor du forteller om batteriet er tilkoblet bil eller ikke, kapasitet og type. 
 

Ladespenningen på batteri er 14,37 V. Jeg har forsøkt å måle krypstrøm, men den er ikke på mer enn 6 mA. Ser også ut til at dynamo leverer godt med strøm til batteri. Blir ikke helt klok på måligene. Her er en tykk rød som går til starter og dynamo? En tynnere som til drift av bil? Varierer, men på et måletidspunkt 31 A på tynne og 35 A på tykke når motor går.  2 A på jordingskabel. Bruker et Fluke tangampermeter. 
 

Noen som har et tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekka kabelen mellom dynamo og batteriet?

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet var et 2 år gammelt batteri som selvutladdet, samt en webasto som antageligvis hadde krypstrøm mot jord. Denne er koblet opp direkte på batteri med både pluss og jord, men ett eller annet medførte til lekkasje mot karosseriet. Kanskje ikke så rart når den har stått eksponert i 20 år😬 Denne kom i tillegg til den krypstrømmen jeg målte. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.