Trenger hjelp! Finne rett lmm sensor!

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg trenger hjelp til å finne rett sensor som passer i 034 motorsport sin VR6/TT MAF. Jeg skal bruke den på Audi A4’n med AEB motorkode. Det må være noen her som har gjort dette før? Den orginale sensoren jeg har fra før passer iaf ikke over!

Takker for all hjelp!

 

Her er linken til MAF huset:

https://www.ecstuning.com/b-034motorsport-parts/maf-housing-tt-vr6-275-id/034-108-6014~034/

 

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har gjort dette, men det er over 10år sia, så husker ikke så godt 🙈 Men jeg tror kanskje du har et vr6 mk4 hus der, men skulle hatt ett mk3 hus 🤔 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men mk3 huset er vel mindre? Eller? Dette skal jo være likt som det på TT VR6 bare større i diameter?

 

Og AEB sensoren passer vel uansett ikke i mk3 huset heller? Problemet er jo å finne en sensor som passer til AEB ledningsnettet og som passer i MAF huset her!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om så tror jeg at jeg kjøpte et alu billet hus fra 034 hvor jeg kunne vri retningen på sensoren. 

Du kan jo modifisere den du allerede har? Lage et nytt feste som er vridd 90grader? 

Hvis ikke så tror jeg Bosch 0280217512 skal være riktig. (uten at jeg kan bekrefte det. Prøv Google) 

 

Mange av de husene som selges er også oppgitt utvendig diameter på 3", som da er 2,75" innvendig som du vil ha. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Når jeg tenker meg om så tror jeg at jeg kjøpte et alu billet hus fra 034 hvor jeg kunne vri retningen på sensoren. 

Du kan jo modifisere den du allerede har? Lage et nytt feste som er vridd 90grader? 

Hvis ikke så tror jeg Bosch 0280217512 skal være riktig. (uten at jeg kan bekrefte det. Prøv Google) 

 

Mange av de husene som selges er også oppgitt utvendig diameter på 3", som da er 2,75" innvendig som du vil ha. 


Får sjekke ut den da!😁 Jeg bare håper den sensoren passer mot ledningsnettet på bilen! Hvordan modifiserer ett nytt feste på 90grader? Mulig jeg tenker veldig tungvint nå😋

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må bruke den originale AEB sensoren som du flytter over i det andre huset. 

Jeg ville ha funnet noe tynt blekk og borret et hull i midten som sensoren passer gjennom og klippet til utvendig så det passer med hullene. Og skrudd sensoren 90grader ned i blekket med selvborrende. 

Billigst og enklest når du allerede har kjøpt det huset hvertfall. 

Om du gjør det pent så tror jeg ikke det blir synes eller. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Du må bruke den originale AEB sensoren som du flytter over i det andre huset. 

Jeg ville ha funnet noe tynt blekk og borret et hull i midten som sensoren passer gjennom og klippet til utvendig så det passer med hullene. Og skrudd sensoren 90grader ned i blekket med selvborrende. 

Billigst og enklest når du allerede har kjøpt det huset hvertfall. 

Om du gjør det pent så tror jeg ikke det blir synes eller. :)


Okei! Nei for hele poenget med å kjøpe det huset var jo at den er større i diameter. Det Bosch nummeret du skreiv den er vel mindre i størrelse enn den jeg har?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt så er jeg usikker på diameteren på det nummeret jeg skrev, men google vet sikkert. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får leite litt! Ser ikke ut som den delene er veldig lett å få tak i uansett😋

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.