Overhalt 2.0tfsi fra nordic-deler.no

Anbefalte innlegg

Ingen som har kjennskap til de? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dessverre ikke kjennskap til dem, men 6mnd garanti er jo alltid greit! 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men 6mnd går fort 😂🙈 de andre gir som regel 1år og koster nærmere 50k, så ble litt skeptisk 🙈

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Ja, men 6mnd går fort 😂🙈 de andre gir som regel 1år og koster nærmere 50k, så ble litt skeptisk 🙈

 

Godt poeng det der, alltid fint å være skeptisk. Får håpe det dukker opp noen med noe erfaring :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja får håpe det, vil jo ikke betale nesten dobbel pris om jeg ikke må. Lite info å finne om de også 😢

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har dessverre ingen erfaring med dem heller, men tenkte å høre hvilke grunnlag du vil kjøpe en overhalt motor?

 

Tenker litt på hvis motoren din feks bruker olje eller ikke vært i skikkelig registerhavari, så kan det være smartere å få sendt din motor til overhaling. Kan spare noen kroner der, og lite å utsette hvis du sender motor til noen proffe og følger dem sin anbefalning på oppstart og innkjøring :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motoren er gåen, ikke bare at den bruker olje. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var jo hyggelige priser på både motorer og turboer der🤔 Ved overhaling så merker man jo fort om det er dårlig skrudd sammen eller brukt veldig dårlig kvalitet på deler. Antaglivis innen 6mnd 😅

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det vel sånn at du har vel uansett 2 års reklamasjon når du kjøper noe av et fima uansett hva de skriver i kontrakten sin🤔 eller tar jeg feil der nå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Nå er det vel sånn at du har vel uansett 2 års reklamasjon når du kjøper noe av et fima uansett hva de skriver i kontrakten sin🤔 eller tar jeg feil der nå?

 

Reglene i Norge angående reklamasjon er at man har så lang reklamasjonsrett som man kan forvente at produktet skal leve, maks 5år. Hvor lang tid man regner på en overhalt motor aner jeg ikke men hadde ikke blitt overrasket om det var 2 år på overhalt motor. Men firma er ofte mer villig til å godta feil innenfor garantiperioden da det er de som setter "reglene" for garanti fremfor staten som setter reglene for reklamasjon.

 
 
lagt til 1 minutter senere
---------
 
Oppdatering på saken:
 
Takk for alle svar, selv om jeg har vært litt fraværende med tilbakemeldinger så er alle svar som er kommet tatt inn i betraktning. Jeg hadde egentlig bestemt meg for å bruke motorbytte.no men der måtte jeg gi opp. Prøvde å få de til å gjøre jobben i flere uker, når jeg ringte de så sa han bare at jeg måtte sende mail, jeg gjorde det via finn, via kontaktskjema på nettsiden og via epost adressen de ga meg via messenger, men han svarte aldri på de, selv om han lovet meg svar innen så mange dager etc. 
 
Endte opp med å bestille fra nordicdeler, selv om prisen i mellomtiden gikk fra 28-32k.
 
Motor er sart inn og virker som den fungerer, så får satse på at det ikke blir noen problemer. Satt inn overhalt turbo fra norsk turbo service og ny oljekjøler (nordicdeler krevde ny oljekjøler og at turbo ble testet på benk før motor ble satt inn, så gikk like godt for en overhalt en så slipper jeg å tenke på turboen også på en stund 🙈🙈

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra at ting ser ut til å ha ordnet seg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er deilig :D:D

Med overhalt motor og turbo så burde bilen kunne vare en stund. Nydelig bil å kjøre synes jeg xD

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.