Trenger hjelp med stor ventil klarering AAN

Anbefalte innlegg

Hei. Noen som har noen tips? 

 

Har montert sammen toppen til sporten og ser nå at ingen av ventilene lukker helt med kammene på plass. Er ca 1mm med åpning på alle ventilene. 

 

AAN topp med forsterket ventil fjærer, alu retainers og originale hyd. løftere. 

 

Når kammene er demontert så er ventilene lukket og tett.

 

Men ved montering av kammene(har prøvd med cat cams og 7a kammer) så er det 1mm åpning når ventilene skal være lukket. 

 

Noen tips? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye løftere? Da må du klemme ut trykke i løfteren, gjøres ved å sette kammen på høyeste punkt og la den stå der ca 15 min, så gjentar du hele prosessen til du har fått gjort det på alle sammen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Nye løftere? Da må du klemme ut trykke i løfteren, gjøres ved å sette kammen på høyeste punkt og la den stå der ca 15 min, så gjentar du hele prosessen til du har fått gjort det på alle sammen

Har brukte originale løfter. 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hær har jeg montert originale fjærer og retainer på innsug siden på 1. Ventilen syl. 1.

Og satt på kammen igjen. 

 

Og den ble tett. 

 

Ser på ventil nr. 2 at den stikker en anelse ut. 

IMG_20210403_000134.jpg

 
 
lagt til 2 minutter senere
 

Så da er de forsterkede ventilfærene og alu retainers en som skaper trøbbel. 

 

Uten at jeg helt forstår hvorfor det ikke går med de: klø :

IMG_20210403_000214.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HVordan bygger alu retainer i høyen i forhold til org da?

Kan du ta bilde av begge to side om side, og tar bilde sett ovenfra litt på skrå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er stor forskjell på de, men "puta" under løfteren treffer toppen på ventilen som den gjør originalt. Så da skal vell ikke tykkelsen på retaineren ha noe å si. eller? .. : klø :

IMG_20210403_225932.jpg

IMG_20210403_225919.jpg

IMG_20210403_225911.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stor forskjell på de ja, men trenger ikke ha så mye å si.

Det som har noe å si er når de er montert sammen, du har ikke bilde av det?

Ser litt grunn ut den i alu der låseklipsa skal sitte, men vanskelig å se når det ikke er satt sammen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde noe av samme etter at et fehue slipte både ventiler og seter mye uten å justere totallengden på ventilen, så sjekk mot spec hvis du har slipt disse eller bruker andre ventiler.. Uansett rart det funker med originalt, da. Kan du se om retainerskiva treffer noe i løfteren? 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.