Flushing av tiptronic kasse

Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt en A6 C6 Allroad som jeg ønsker å få flusha kassa på. Noen som kan tipse meg om verksted som er veldig flink på dette i Toten/Oslo området? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Økern bilservice fikser det nok lett.

 

Flush er fint, men tenker kan være like fint å bare ta et oljeskift. Gjør du det feks hver 40-50k så behøver du ikke flush:) 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Økern bilservice fikser det nok lett.

 

Flush er fint, men tenker kan være like fint å bare ta et oljeskift. Gjør du det feks hver 40-50k så behøver du ikke flush:) 

Ja, må minst ha et oljeskift. Men er litt for og mot med flush siden den har gått 165 000 km og redd en flush kanskje løsner noe belegg som vil lage kødd senere..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tok flush på min a6 3.0tdi 05' i 2015. Funka fint, men merka ingen forskjell egentlig.

Ville vurdert å tatt det selv. Ja fint med dokumentasjon, men norske butikker skal ha syke priser for den olja! Type 300kr/l! På nettet finner du samme olja til en mye mye bedre pris.

 

Du trenger nok ikke å være redd for at noe skal løsne uavhengig hva du velger :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Jeg tok flush på min a6 3.0tdi 05' i 2015. Funka fint, men merka ingen forskjell egentlig.

Ville vurdert å tatt det selv. Ja fint med dokumentasjon, men norske butikker skal ha syke priser for den olja! Type 300kr/l! På nettet finner du samme olja til en mye mye bedre pris.

 

Du trenger nok ikke å være redd for at noe skal løsne uavhengig hva du velger :)

Ja, er ganske syke priser... fått pris på 6-7000kr bare for bytte av olja 🙄 får se hva det blir! Hadde vært greit å fått flusha en gang nå og heller bytta olje jevnlig de neste gangene 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tips: Ved tømming av automatkasse uten flushing blir det normalt ca 30% av gammel olje i kassa. Det vil si at ny olje blades med "skitten" olje.  Ved flushing så så varmes olja opp og tilsettes "vaske/rensemiddel" og kjøres igjennom kassa i en syklus (sykling igjennom alle girene osv.). Dette tar normalt ca 15 min. eller mer. Dette vasker løs, deretter bytte gammel olje med vaskemiddel ut. Men da byttes ca 98% av olja. Det er slik jeg ser det en stor fordel og gir et god utgangspunkt for periodisk oljeskift på auotmatkassa.  Men prisen kan nok oppleves som stiv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg byttet på min 17 mod Amarok med 60tusen km på telleren hos RATS. De byttet olje og filter. Ikke noe flushing. Dette pga skifte av filter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å unngå at 1/3 av gammel olje ligger igjen i systemet etter oljeskift. Åpne opp returrøret mellom oljekjøler og kasse, start opp og la den gå til bunnpanna er tom. Da får du ut 3 liter fra converter. Deretter fyll opp igjen. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

For å unngå at 1/3 av gammel olje ligger igjen i systemet etter oljeskift. Åpne opp returrøret mellom oljekjøler og kasse, start opp og la den gå til bunnpanna er tom. Da får du ut 3 liter fra converter. Deretter fyll opp igjen. 

Det var ikke dumt! Takk for tips.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.