Anbefalte innlegg

Får ikke start på sommerbilen. Den var i gang for 2 dager siden. Nå er det helt dødt i fra starteren. Har kontrollert strøm og koblinger på batteri. Strøm på startmotoren er det og men ikke liv. Når vrir tenning over på start «fader» klokken ut om kommer tilbake når tenning er av. Full ladet batteri. Bør jeg bytte start motor elle starte lette etter annen feil? Alle tips mottas med Stor Takk 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og du er helt sikker på at batteriet har god helse ?
Jeg synes det er rart du har fulladet batteri, men at det trekkes så enormt at selv instrumentene fader.

Klart, er det kortslutning noe sted osv...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja batteriet er på topp. Det var nyladet før den første korte turen og målt etterpå med topopp over natten.   

Var redd det var dårlig kontakt i batteripolsko så har bytta dem. 
Må jeg ta ut startmotoren for å teste den med direkte strøm fra batteriet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenkte mer på om dette med om batteriet ditt har nok ork til strømtrekket ved start, det er ikke nødvendigvis det samme som at det er fulladet. Om du skjønner hva jeg mener? Batterier har jo kapasitet i Ah men også dette CCA målet for kaldstart.

 

Kan jo alltids sjekke starteren litt mer inngående også?
 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.